Led belysning???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nyrswede
    • July 2004
    • 23

    Led belysning???

    Funderar lite på vad för LEDbelysning som ni mer erfarna akvarister (eventuellt) använder som kvälls/natt/morgonbelysning?
    LED utbudet har ju formligen exploderat de sista året till alla möjliga applikationer och priserna börjar bli trevliga.
    Har själv installerat LEDlister i mitt nybyggda staket ute och kom på att det borde funka till akvariet med, främst med tanke på att det är 12V och IP44..
    Så, skulle vara glad för tankar, ideer och förslag av alla slag. Kommer iofs att göra något själv men visst är det så att en bra ide' oftast föder en ännu bättre ide'?
    En första tanke, är det någon fördel med en kväll/tidig morgon belysning via LED för fiskar eller växter innan lysrören bränner igång??
    "Just keep swimming!"
  • åheim
    • April 2006
    • 13124

    #2
    Jag kan se en nytta med morgon och kvällsbelysning i form av svag LED- belysning, man kan tänka att det blir lite shockartat när det släcks på kvällen och det blir pitch black på en gång och då kan de vara trevligt med en mjuk övergång!
    Senast redigerad av åheim; 05 November 2011, 15:40.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Moving Waves
      • August 2010
      • 1403

      #3
      Jag har diy led som jag kör före och efter släckning. Tycker att fiskarna verkar trivas med det, särskilt bilbukarna lever verkligen upp och är härliga att se hur de lever upp och flänger runt.
      - - -
      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

      Kommentar

      Arbetssätt...