Mer belysning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nyrswede
    • July 2004
    • 23

    Mer belysning?

    Om en vecka hämtar jag ett 540liters som har gått som Malawi akvarie. Jag tänkte mig ett mer SydAmerikanskt och min fråga är om jag borde fundera på att komplettera den befintliga ljusrampen med en till, just för växternas skull? Den nuvarande rampen innehåller 2 rör och såg ut att ge bra ljus men man ska ju inte tro sina ögon.
    Kollade på ljuskalkylatorn på Plantswap men får väl erkänna att jag inte fattade ett smack
    "Just keep swimming!"
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

    #2
    Det är ingen nackdel att komma över en 2 rörs ramp till om vi säger så.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #3
      Ursprungligen postat av nyrswede
      Om en vecka hämtar jag ett 540liters som har gått som Malawi akvarie. Jag tänkte mig ett mer SydAmerikanskt och min fråga är om jag borde fundera på att komplettera den befintliga ljusrampen med en till, just för växternas skull? Den nuvarande rampen innehåller 2 rör och såg ut att ge bra ljus men man ska ju inte tro sina ögon.
      Kollade på ljuskalkylatorn på Plantswap men får väl erkänna att jag inte fattade ett smack
      Tja ska du efterlikna biotopen så krävs inte mycket ljus alls (jag skulle köra LED spottar) ex. http://www.youtube.com/watch?v=U3zDpALo6e0





      Senast redigerad av åheim; 23 October 2011, 19:37.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • nyrswede
        • July 2004
        • 23

        #4
        Ursprungligen postat av åheim
        Tja ska du efterlikna biotopen så krävs inte mycket ljus alls (jag skulle köra LED spottar) ex. http://www.youtube.com/watch?v=U3zDpALo6e0





        Oj vad snyggt!
        Men det här blir nog mer ett "vanligt" sällskapsakvarium. Det jag vill ha är gott om växter och då får det nog bli en ramp till såsmåningom. Det lär väl ge sig
        "Just keep swimming!"

        Kommentar

        Arbetssätt...