37 liter - vilka fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Constantine
    • September 2009
    • 431

    #16
    Ursprungligen postat av Helene Andréasson
    Okej, vad synd
    Det finns ingen annan liten fisk som äter snäckor som skulle kunna trivas i mitt akvarium? Tycker sniglar är jätteäckliga!

    Tror du att fiskarna trivs ändå?, utan tillsatser? Jag bor i Göteborg och här är vattnet mjukt ca 3 dH och ganska alkaliskt ca pH 8.

    Jag matade mina 2 otos igår med lite foder som zooaffären tipsat om:
    JBL NovoVert som är foder för växtätande akvariefiskar (flingfoder). Mina otos har inte ens smakat på det, vad ger ni era Otocinclus att äta??

    Tack för jättebra svar! Jag vill att mina fiskar ska trivas och må bra!
    Visst kan det vara viktigt med vissa medel i vattnet, speciellt när det finns mycket klor i vattnet tex, eller om du har nya koppar rör ( bara gå in på din komuns hemsida så kan du hitta vad för tillsatser de har i vattnet men annars är det onödigt då jag känner massvis med folk som aldrig har använt några medel.


    Sen så tycker jag inte du ska bry dig så mycket om snäckorna OM de nu inte blir för många annars är de bara bra att ha.
    450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
    170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

    Kommentar

    • Helene Andréasson
      • October 2011
      • 24

      #17
      okej får se hur många det blir.
      Annars blir det till att skaffa en Badis Badis förmodligen.

      Tack för jättebra tips!

      Kommentar

      • Moving Waves
        • August 2010
        • 1403

        #18
        En liten förvarning när det gäller badis bara. De kan vara lite kinkiga när det gäller mat, mina har inte accepterat flingor eller granulat. De älskar frysmat dock och slukar gärna artemia, svarta mygglarver och ffa min hemmagjorda räkmix. Så ha det i beaktande om du funderar på den.
        - - -
        540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

        Kommentar

        • Helene Andréasson
          • October 2011
          • 24

          #19
          Okej , Tack för tipset Moving Waves!

          Kommentar

          • Helene Andréasson
            • October 2011
            • 24

            #20
            Har nu införskaffat 3st Molly, silverfärgade. 1st Hane och 2st Honor.
            Har fått väldigt mycket trådalger, så nu äts dem upp så att min Cuba växt överlever
            Har oxå inhandlat växtnäring, Easy Life. En som man tillsätter 1ggr/v - ProFito och en man tillsätter varje dag - Easycarbo.
            Hoppas nu mina växter tar fart och att trådalgerna försvinner

            Kommentar

            • Akvarieentusiasten
              • September 2011
              • 224

              #21
              Ursprungligen postat av Helene Andréasson
              Har nu införskaffat 3st Molly, silverfärgade. 1st Hane och 2st Honor.
              Har fått väldigt mycket trådalger, så nu äts dem upp så att min Cuba växt överlever
              Har oxå inhandlat växtnäring, Easy Life. En som man tillsätter 1ggr/v - ProFito och en man tillsätter varje dag - Easycarbo.
              Hoppas nu mina växter tar fart och att trådalgerna försvinner
              Det låter lovande tycker jag! Lycka till!
              /Cicci

              Kommentar

              • Helene Andréasson
                • October 2011
                • 24

                #22
                Tack så mycket

                Kommentar

                • micke556
                  • August 2011
                  • 97

                  #23
                  Läste att om man har kuhlii ålar så ska burken vara tät, annars kan de rymma. Har ett 60 l nano, och det är inte tätt. Är det någon fara?

                  Kommentar

                  • Helene Andréasson
                    • October 2011
                    • 24

                    #24
                    Ja risken finns ju alltid att den kan rymma ut ur akvariet när det inte är helt tätt.
                    Kuhlii ålar är ju trots allt väldigt aktiva under natten.

                    Kommentar

                    • Akvarieentusiasten
                      • September 2011
                      • 224

                      #25
                      Hej! Hur går det för dig? Har du någon ny bild på karet, är ju nyfiken
                      /Cicci

                      Kommentar

                      Arbetssätt...