Är det svårt att sälja fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annicka 74
    • September 2011
    • 110

    Är det svårt att sälja fiskar?

    Hej hej!

    Är på väg att köpa ett större akvarium på Blocket och oftast är det fiskar med som jag helst inte vill ha. Har ni någon erfarenhet av att sälja fiskar?
    De akvarium jag har på gång innehåller t.ex. en mal som är 20 cm och 30 malawiciklider och jag tror att de ganska snabbt kommer att äta upp mina småfiskar plus att jag tycker att det är lite för mycke fisk i ett 375 l akvarium som jag ju tänker köpa för att mina egna fiskar ska få plats och trivas!

    SOm sagt....är det någon som har erfarenhet av försäljning av fiskar... Är malawiciklider svåra att bli av med och framförallt en sådan jätte mal?
    Mvh Annicka
  • Kapten Zoom
    • January 2011
    • 814

    #2
    Hej,

    Inga problem att sälja fisk på Blocket. Ta bra bilder och lägg med beskrivande text. Och sätt lågt pris. Max 1/3 av butikspris.

    Enstaka fiskar är svårt, hela stim enklare. Eller skicka med fisk när du säljer ett akvarium.
    Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      beror oxå lite på vart man bor, storstadområde eller långt ute på vischan.........



      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Annicka 74
        • September 2011
        • 110

        #4
        Låter bra ! och tack för svaren!
        Kanske ska satsa på det då!
        Om jag nu köper ett av de akvarium med fiskar så måste ju de bo ett tag hos mig innan jag kan sälja dem. Hur lång tid tror ni de behöver bo hos mig innan de klarar av en ny flytt?

        Mvh Annicka

        Kommentar

        • malawijanne
          • October 2006
          • 504

          #5
          Jag hade ringt närmaste zooaffär och frågat om dom är intresserad utav fisken.
          Det lättaste är att sälja fisken direkt innan dom kommer hem till dig.
          Ta med lite plastpåsar och spänner till den föregående ägaren töm ur fisken åk till zooaffären och låt dom ta hand om fisken.Janne

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Och kanske du får tänka i banorna att ge bort fisken...på det viset slipper du en mängd bekymmer.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Erik Åhlander
              • January 2006
              • 1881

              #7
              Eller passa på vid en storauktion i en akvarieförening

              Kommentar

              • Annicka 74
                • September 2011
                • 110

                #8
                Tack för svaren!
                Det blev inte det akvarium som jag beskrev. Det blev ett med ciklider som jag ska behålla och 50 malyngel som jag ska försöka få upp i storlek och sedan sälja eller kanske byta mot andra fiskar på djuraffären!

                Kommentar

                Arbetssätt...