Yngelfråga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shapeful
    • October 2011
    • 58

    Yngelfråga

    Jag undrar - när är ynglen redo att tas ur bebisakvariet och tas in i de stora igen?
    Detta är platyyngel som föddes den 14e september, dvs är en månad

    när är dom redo?








  • Millis71
    • August 2011
    • 225

    #2
    Det beror helt på vad för övriga fiskar du har i karet. När du själv tror att de andra fiskarna inte kan äta upp dem...

    Kommentar

    • Shapeful
      • October 2011
      • 58

      #3
      Jag har guppysar, platy, & tetror

      Kommentar

      • Hepzheba
        • June 2010
        • 104

        #4
        När de inte längre går in i munnen på de andra fiskarna, brukar folk säga

        Kommentar

        • Constantine
          • September 2009
          • 431

          #5
          Dom kommer nog bli uppätna rätt så snabbt skulle jag gissa på men ha dem inte förlänge i yngelkassen då den hämmar deras utveckling. Mata dem 3 - 4 gånger om dagen i en till två veckor så ska det nog gå bra.


          Förövrigt så tycker jag inte det behövs ha dessa fiskar i en yngelkasse för att du kommer få tillräckligt med yngel som överlever i det ''fria'' ändå.
          450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
          170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

          Kommentar

          • Shapeful
            • October 2011
            • 58

            #6
            Ikväll testade vi släppa ut dom men en blev uppäten framför mina ögon - fick så dåligt samvete så håvade in dom igen
            och lade tillbaka dom i kassen - ja har ju så svårt att bara låta dom "dö"

            Kommentar

            • Millis71
              • August 2011
              • 225

              #7
              Håller med dig. Flyttar inte honorna längre när dom ska yngla men ser jag ett litet yngel så har jag svårt att låta bli att håva upp det....

              Kommentar

              • Shapeful
                • October 2011
                • 58

                #8
                så ska jag göra =)
                ska dom överleva så gör dom de.. naturens lagar som får gälla och inte männskans :P

                Kommentar

                • Constantine
                  • September 2009
                  • 431

                  #9
                  Håller med dig. Flyttar inte honorna längre när dom ska yngla men ser jag ett litet yngel så har jag svårt att låta bli att håva upp det....



                  hehe jo visst är det jobbigt, vet själv hur det är.
                  450L: 2st Scalare + 17st Corydoras aeneus + 10st Corydoras paleatus + 10st Rosentetror
                  170L yngel kar: 4st Corydoras aeneus yngel, 2st .Ancistrus + X-antal yngel

                  Kommentar

                  Arbetssätt...