Mina kardinaltetror bara dör?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eiiln
    • August 2011
    • 4

    Mina kardinaltetror bara dör?

    Det är som rubriken säger, mina kardinaltetror dör, och jag vet inte varför.
    Jag skaffade 10 neontetror först för ungefär 1½ månad sedan, men då blev 3 av dom uppätna av slöjstjärtar (som nu bytt akvarium), så då skaffade jag ytterligare 10 kardinaltetror. Men igår så upptäckte jag att en av kardinaltetrorna dött, och imorse så hade ytterligare 5 till dött. Neontetrorna mår bra, men varför dör kardinalerna?
    Har även tre små (ca 4-5 cm) scalarer i akvariumet och två små (5 cm) ancistrus.
    Jag undrar även om det är normalt att tetrorna gömmer sig hela tiden? Antingen häckar de bakom växterna och pumpen eller så är de bakom roten, och nu har även 2 av mina scalarer börjat göra samma sak, är det normalt?
  • AnnaK
    • April 2009
    • 37

    #2
    Kardinal och Neon tetra är delikatess mat för Scalarer, så det är nog dom som är boven i dramat..

    Kommentar

    • eiiln
      • August 2011
      • 4

      #3
      Nu har resten av dem dött också.. Bara en döende kvar, och det är nog inte scalarerna, de är ju bara i "sitt" hörn? Tetrorna bara slutar simma, helt plötsligt flyter de bara med strömmen och sen ligger de på botten i någon växt?
      Man kan ju verkligen säga att "de dör som flugor"..
      Och neontetrorna mår hur bra som helst.. för tillfället..

      Kommentar

      Arbetssätt...