Tillbaka i akvarievärlden!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nyrswede
    • July 2004
    • 23

    Tillbaka i akvarievärlden!

    Jaha, så var det dags igen.. Efter 7-8 års frånvaro så har man blivit med akvarium. Dotterns "fel", hon är gaaalen i djur. Men eftersom hon sköter de andra djuren (kaniner, marsvin, höns) exemplariskt så visst! Ett akvarium (minst) får det bli.
    Införskaffat är chefens Juwel på 180 liter, en femhundring var det värt. Var bara ramp och möbel med så det ser ut som en del kostnader i början. Det lär väl bli ett rent sällskapsakvarium till att börja med; sorgmanteltetror, malar.. ja, ni vet. Såg någon bild här på en kille som inrett botten med oilka soters sand, lite grövre, en mellandel med riktig grov och sedan finare. Intressant, tänkte prova det.
    Dessutom sprang jag på mitt gamla sunkiga 60 liters på vinden.. Vad göra med det? Jo, av med fula bruna plastramen, silikona om(det är nog 20 år gammalt, minst) och sen öva på bakgrundstillverkning i vinter.
    Oturligt nog gick bilen sönder just denna veckan så vi får väl se om det blir några pengar kvar till nystarten.

    Jag väljer att lägga mig här i nybörjartråden då jag känner mig helt ny.. Det händer mycket på akvariefronten på bara 7-8 år..
    Skönt att se att Zoopet fortfarnde är livskraftigt.. Då jag senast hängde här hade vi omröstning om införande av Goldmedlemsskap.. Så länge sen var det
    Mvh // Jonas
    "Just keep swimming!"
  • firejackan
    • August 2004
    • 616

    #2
    Välkommen tillbaka, sitter i samma sits fast jag köpte mig ett 720l istället för ett 180 ^^

    Kommentar

    • nyrswede
      • July 2004
      • 23

      #3
      Det kommer, har lite ombyggnad av huset först. Sedan har jag kollat in en kanonplats för ett 500l+
      "Just keep swimming!"

      Kommentar

      • firejackan
        • August 2004
        • 616

        #4
        Du vill inte ha en massa stor fisk? Blir inte av med mina, haha.

        Kommentar

        Arbetssätt...