Trötta botior? HUM..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MsDimitri
    • July 2011
    • 140

    Trötta botior? HUM..

    Hej! Har en liten fråga; Är det vanligt att en pakistanbotia bara gömmer sig i ett hål i stenen och sover där väldigt länge?
    Har två stycken som jag har haft i en vecka nu. I början var de jävligt hyperaktiva och skulle simma upp och ner och gjorde kullerbyttor i vattnet. Men med tiden så har de blivit mer lugna , varav en sniffar upp mat från botten och den andra gömmer sig hela tiden. Den kommer bara ut nu när akvariet tänds och någon enstaka gång.

    Är det vanlig eller är det nått som jag borde ge/göra?
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Inga konstigheter, de verkar ha bott in sig i sin nya miljö, och blir då lite lugnare.

    En sak att prova är att öka cirkulationen i akvariet, de gillar strömmande vatten, och de blir då mer aktiva.

    Kommentar

    • MsDimitri
      • July 2011
      • 140

      #3
      Jo lite lugnare har de blivit. Men den som gömmer har blivit för lugn. :o ser den knappt längre.. Är det inte konstigt att den ena simmar och lever livet medans den andre håller sig borta i någon håla?Har filtret på maxat just nu men det är ett sånt dår aquael som man får med köpet. Kommer att bli mer hela havet stormar när jag ska starta ett nytt och flytta över dem dit 8)

      Kommentar

      • Kapten Zoom
        • January 2011
        • 814

        #4
        Samma med praktbotior. Riktigt trist fisk, men vackra. Jag har 6 st, så de borde stimma litet. Morgnar och kvällar och vid matning kan de komma fram. Annars siesta hela dagen. Skönt liv egentligen. Som lejon i en djurpark, rör sig inte i onödan.
        Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

        Kommentar

        Arbetssätt...