Ny och frågvis...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Popruta
    • July 2011
    • 33

    #31
    Ursprungligen postat av solis
    Inget omöjligt, jag hade en båt i ett av mina kar för några år sen och där var gott om utrymme men ändå så fastnade en pansarmal däri så jag fick knacka sönder båten för att få ut den. Fiskar kan fastna på alla möjliga konstiga ställen.
    Är kristallerna vita så är det bergskristall.
    Tänkte också på när det börjar bli lite etablerat i karet och kanske det börjar komma alger där så lär det inte vara så lätt att rengöra ditt kluster och då är charmen med klustret förstört, vet inte hur stor den är men dom är värda lite pengar med vet inte hur mycket men det såg väldigt vacker ut det är inte så lätt att hitta dom i naturen.
    Hm. Det har du iofs rätt i, det med rengöringen. Jag får plocka ut det (och försöka förklara för sambon, han tycker det är superfint där). Ska plocka lite snäckor och sånt hos sambons mormor i helgen som vi får dekorera med istället då.

    Jo dom är vita, så då är det väl bergskristall Ska gå och fiska upp den...

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #32
      Jättevacker är den men som vi skrev så får du nog aldrig rent den där det verkligen behövs.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • Popruta
        • July 2011
        • 33

        #33
        Ursprungligen postat av solis
        Jättevacker är den men som vi skrev så får du nog aldrig rent den där det verkligen behövs.
        Nu är den borta! Får placera ut snäckor istället.

        Kommentar

        • Merza
          • March 2009
          • 57

          #34
          Säg att en fisk åt upp den så slipper du förklara för mycket för sambon och såra eventuella känslor. Eller 'It just ran away!!!'

          Kommentar

          • Popruta
            • July 2011
            • 33

            #35
            Ursprungligen postat av Merza
            Säg att en fisk åt upp den så slipper du förklara för mycket för sambon och såra eventuella känslor. Eller 'It just ran away!!!'
            Haha ja, får se om han märker nåt ;-) Han är inte fullt så uppmärksam alla gånger

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #36
              Ursprungligen postat av Popruta
              Haha ja, får se om han märker nåt ;-) Han är inte fullt så uppmärksam alla gånger
              Det är inte nya gardiner, ny frisyr eller kläder det handlar om nu....så han lär märka det!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Popruta
                • July 2011
                • 33

                #37
                Ja... han märkte det nu. haha jag hör hur han ropar från vardagsrummet. Men jag hade ju en bra anledning... ;-)

                Funderar på någon slags grotta åt dom också. Men nu börjar karet plötsligt kännas så trångt... borde köpt ett större kar...

                Kommentar

                • Merza
                  • March 2009
                  • 57

                  #38
                  Snart jul. Lägg det på önskelistan.

                  Kommentar

                  • solis
                    • July 2008
                    • 5064

                    #39
                    Ursprungligen postat av Popruta
                    Ja... han märkte det nu. haha jag hör hur han ropar från vardagsrummet. Men jag hade ju en bra anledning... ;-)
                    Du får skylla på mig stenfantasten
                    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                    Kommentar

                    • Popruta
                      • July 2011
                      • 33

                      #40
                      Hehe det var tydligen ingen fara med stenen

                      Men nu har jag hittat en ny liten krabat i karet... en liten snäcka! Vet inte vart den kom ifrån, men plötsligt åkte den runt på en av växterna.

                      Är det en sån ohyre-snäcka som kommer äta upp mina växter eller kan man låta den bo kvar?

                      Här är en bild (cirka 5 mm lång är den):

                      Kommentar

                      • Halofan
                        • July 2011
                        • 30

                        #41
                        Hade fullt med såna krabater när jag var ny dom skadar inte växterna och försvinner om några veckor

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #42
                          Physa...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Popruta
                            • July 2011
                            • 33

                            #43
                            iik. Jag vill ju inte få en miljard snäckor... Så den lilla krabaten får inte flytta tillbaka... (jag la honom i ett glas för att fota)

                            Kommentar

                            • Halofan
                              • July 2011
                              • 30

                              #44
                              fixa nån fisk som gillar snäckor om det kommer flera

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48147

                                #45
                                Ursprungligen postat av Halofan
                                fixa nån fisk som gillar snäckor om det kommer flera
                                Eller sköt akvariet istället - i ett välskött akvarium blir det aldrig en massa snäckor.
                                Jag har själv snäckor i alla mina akvarier eftersom de hjälper till med rengöringen och jag vansköter inte mina akvarier (de är dock definitivt inte pedantskötta) så det blir aldrig en massa snäckor i akvariet
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...