Guppyyngel - vad göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Trammen
    • July 2011
    • 5

    Guppyyngel - vad göra?

    Som nybörjare skaffade vi ett 54l akvarium och 3 guppies - 2 honor och en hanne. Hannen dog efter en vecka! Men å andra sidan fick vi plötsligt 7 bebisar i stället. Köpte ny hanne, som också dog... Nu undrar jag, kommer honorna att trivas utan hanne eller måste vi köpa en tredje, och vad gör vi med ungarna? Finns det något forum i Malmötrakten för byte av yngel så att man slipper inavel?
  • kryddan803
    • July 2011
    • 241

    #2
    Jadå, honorna klarar sig utan hane. Vill bara påminna att efter att guppies parat sig en gng så kmr honorna att föda i flera månader famåt. var fjärde vecka tills ynglena i magen är slut ^^ Kallas förrådsbefruktning. Du kan ju alltid kolla med kompisar elr om kanske affären där du köpte dom vill ha ngr kanske i inbyte mot en växt?

    Kommentar

    • Trammen
      • July 2011
      • 5

      #3
      Oj! Det hade jag ingen aning om...vad spännande, desto större anledning att hitta en lösning på "yngelproblemet". Ska höra med affären där jag köpte dom men jag skulle helst vilja byta men andra "guppyuppfödare" så jag hoppas att någon hör av sig!

      Kommentar

      • kryddan803
        • July 2011
        • 241

        #4
        du kan ju kolla på internet om du hittarngr uppfödare som vill byta elr så... jag skulle gärna men jag bor nog för långt bort...

        Kommentar

        Arbetssätt...