200 liters akvarium, filterfrågor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BalsbyMange
    • June 2011
    • 38

    200 liters akvarium, filterfrågor

    Tjena

    Köpte ett begagnat 200 liters akvarium häromdagen och det följde med ett Fluval 203 ytterfilter och ett Project Brio 3 innefilter, frågan e nu om dessa två räcker? jag e inte så sugen på att lägga ut mer på filter just nu även om jag har i tankarna att köpa ett större framöver o slippa två filter.

    /Mange
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #2
    och vad ska herrn ha i karet? du filtrerar efter belastning, inte vattenvolym..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • BalsbyMange
      • June 2011
      • 38

      #3
      Fiskar

      Nja, vet faktiskt inte riktigt ännu, kommer inte att fetfylla det med fiskar till en början. Ett antal svärdbärare till att börja med men sen har jag inte funderat vidare så mycket. Så en 10-15 fiskar och en 5-6 malar till att börja med.

      O växter förstås...

      /mange

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #4
        jaha.. :/ fiskar.. då kan jag inte hjälpa dig.. sorry..

























































        10-15 fiskar.. jag misstänker att du kommer att bli rekommenderad ett stim neoner/kardinaler om djuraffärspersonalen känner sig vild kanske de tom rekommenderar zebrafiskar.. ett par regnbågsfiskar på det.. några L200-whatever.. / ancistrus modell mindre..

        jag gissar på att du hamnar på 20-30 fiskar istället.. och inget fel i det, låt dem bara inte lura på dig platy eller molly eller svärdbärare.. de ser för täskiga ut (min åsikt) och förökar sig som svin samt bär på alla sjukdomar du kan hitta och några till..

        jag skulle behålla filtren och skaffa en back to nature begagnad för pengarna du sparar på att inte uppgradera filtreringen.. med sällskapskar brukar det oftast sluta så att behållningen egentligen är miljön och fiskarna bara är invånare.. med riklig vegetation kan du få ett sådant kar att bli i princip självförsörjande..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • BalsbyMange
          • June 2011
          • 38

          #5
          Tack för snabbt svar. Ska fundera kring fiskvalet..... bra idé me bakgrunden.

          Sent from my CM7 loaded Light.

          Kommentar

          Arbetssätt...