Red devil akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ove.P
    • March 2007
    • 168

    #16
    Ursprungligen postat av DaRe
    Haha, Ove är du också här emellanåt...
    Jo jag tittar in lite då och då
    www.ciklid.org

    Kommentar

    • Miicro
      • April 2011
      • 33

      #17
      Vet inte om de mår så pass bra, De ligger bara på botten och sölar gjort det 2 dagar irad nu. Första dagen och andra dagen var det full fart på dem och nu ligger det mest i grottorna och gömmer sig, Det kippar dock inte efter andan. Så fort jag tänder lampan får det panik och gömmer sig. Är det något fel på vattnet? Bytte cirka 30 % nyss och satt i slangen till pumpen för att syresätta vattnet mer.
      Indikerar detta beteende på sjukdom eller dålig vatten kvalité? Några andra tips på vad kan göra? Tog även 2 fulla hinkar från andra akvariet och hällde i det nya.
      Jag gjorde egentligen bort mig när jag köpte akvariumet. Karet jag köpte hade stått i källaren och fiskarna hade han uppe i lägenheten. Jag fick hem dem i en hink och blev tokstressad av att det var i hinken så fyllde upp akvariumet så fort jag kunde med nytt kranvatten och sedan i med fiskarna.
      Lätt att vara efterklok men jag skulle ju självklart ha åkt tillbaka och hämtat fiskarna några dagar senare efter att jag hade startat upp akvariumet. Men gjort i är gjort, borde jag åka till akvarie affären och köpa bakterieflora och aqua safe eller vad det nu heter?
      Vill ju självklart att fiskarna skall vara levande och i gott skick när jag säljer dem.

      Edit: Gjorde ett vattentest

      No3 25
      no2 0
      Gh 6
      kh 3
      ph 7,2

      Något som inte stämmer?
      Senast redigerad av Miicro; 13 June 2011, 09:01.

      Kommentar

      Arbetssätt...