lite hjälp med att starta ett litet räkakvarium..hur gjorde ni

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pernilla78
    • November 2010
    • 303

    #16
    men den kom me för att reglera bubblor å utblåset..ska ja bara se till att ha utblås utan bubblorna då..?
    corydoras ancistrus äppelsnäckor
    segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
    310 L SA
    10 L nano räkkar med white pearl

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #17
      de skickas nästan alltid med numera till filter. jag kastar de så långt bort jag orkar. ja kör utan bubblor. bubblorna driver ut co2 ur vattnet så dina växter kommer dö. samt att vattnet ser ju grumligt ut hela tiden.

      tardu bort slangen kommer filtret suga vatten från det hålet istället vilket är bra. du får kristalklart vatten o dina växter överlever.. o så blir det tystare med

      Kommentar

      • pernilla78
        • November 2010
        • 303

        #18
        Ursprungligen postat av hannesc
        de skickas nästan alltid med numera till filter. jag kastar de så långt bort jag orkar. ja kör utan bubblor. bubblorna driver ut co2 ur vattnet så dina växter kommer dö. samt att vattnet ser ju grumligt ut hela tiden.

        tardu bort slangen kommer filtret suga vatten från det hålet istället vilket är bra. du får kristalklart vatten o dina växter överlever.. o så blir det tystare med
        åhhh den va fin..ska ja göra..tack
        corydoras ancistrus äppelsnäckor
        segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
        310 L SA
        10 L nano räkkar med white pearl

        Kommentar

        • Midde
          • August 2008
          • 250

          #19
          Jag har dvärghumleräkor, bumblebee, som jag beställt från imazo via en zooaffär.
          Jag har en likadan syresten som du har, men den är bara på under natten då växterna andas som djuren, de utför den såkallade cellandningen då de avger koldioxid och upptar syre. Jag kör lowtech och har inget filter, bara denna syresten som endast är på under natten - växterna trivs kanonbra med det.
          Äpplesnäckor ska ha ett större akvarium än 10-liters. Rekommenderar posthornssnäckor som inte blir lika stora.
          Snyggt kar
          Senast redigerad av Midde; 10 June 2011, 11:43. Anledning: stavfel
          Det är fult att inte ha akvarium

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #20
            fast det är ingen syresten midde. det är en slang som kopplas på utblås på filtret. så den suger in luft i utblåset.

            Kommentar

            • pernilla78
              • November 2010
              • 303

              #21
              ja äpplet har ja bara för att de ska gå in lite i akvariet-har ja fått för mig..den får tebax te 310 liters senare
              corydoras ancistrus äppelsnäckor
              segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
              310 L SA
              10 L nano räkkar med white pearl

              Kommentar

              • Midde
                • August 2008
                • 250

                #22
                Aha, vad bra

                Det jag har är iaf en luftpump, inget filter.
                Det är fult att inte ha akvarium

                Kommentar

                Arbetssätt...