nybrjare på yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hannesc
    svarade
    det blir lätt så med levandefödande. man får yngel vare sig man vill eller inte

    Lämna en kommentar:


  • Kisekatten
    svarade
    Jag funderade också på yngelkar först..men mina guppysar är ju kroniskt dräktiga Dom verkar ju inte göra annat än att para sig Vill helst inte ha en sardinask.. så jag får låta naturen ha sin gång..det verkar klara sig en hel del yngel ändå som gömmer sig under stockar och blad..hittade två i pumpen..

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    elle köper mer växter o bara låter vara. du kommer få så mycket yngel att du kommer få svårt att bli av med dom.

    Lämna en kommentar:


  • Gurky
    svarade
    Enklaste är om du lägger den gravida honan i yngellådan innan alla yngel kommer.

    Lämna en kommentar:


  • karin.sewerin
    startade ett ämne nybrjare på yngel

    nybrjare på yngel

    Mina mollys har till min stora glädje börjat få yngel. Tyvärr försvinner de flesta - antagligen in i de andra fiskarnas munnar eller kanske i pumpen. Nu har jag köpt en yngellåda att sätta inne i akvariet och spanar nu noggrant efter nya yngel. Hur gör jag nu nästa gång det blir yngel? Hur fångar jag in dem? Hur mycket mat ska de ha och hur länge ska de stanna i yngellådan - verkar ju inte vara en jättemysig miljö precis utan några växter att gömma sig bland...
Arbetssätt...