Malyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zewe
    • January 2011
    • 12

    Malyngel

    HEJ

    jag har upptäckt 6 malyngel i mitt akvarium. Jag har 2 st malar men dessa är av två olika arter L-malar i akvariet så det måste vara dessa som har ynglat sig. Jag har ett yngelnät som jag har lyckats lägga två malar i, två stycken malar simmar runt i pump huset eller vad man ska kalla det och dom andra två lyckas jag inte få upp. det är ett juwel akvarium med inbyggt pumphus och det jag undrar över är om det är ok att ynglena är där då jag måste stänga av pumpen för att få upp dom nu när dom är så små men det finns ingen risk att dom skadas där de är nu. sedan vill jag även ha tips på vad jag ska mata dom med och sköta hela akvariet?
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #2
    är du säker på att det är två olika arter? - låter lite osannoligt att de skulle ha korsat sig.

    kan du inte stänga pumpen medan du fångar yngeln?

    Kommentar

    • zewe
      • January 2011
      • 12

      #3
      Ursprungligen postat av freddi36
      är du säker på att det är två olika arter? - låter lite osannoligt att de skulle ha korsat sig.

      kan du inte stänga pumpen medan du fångar yngeln?
      aa jag är hyfsat säker på att det är olika arter den ena har jätte stora långa fenor som segel när han fäller ut dom och den andra har mycket mindre fenor som en vanlig fisk. sedan har jag även en gul kinesisk mal men det är det garanterat inte.
      Senast redigerad av zewe; 02 March 2011, 16:10.

      Kommentar

      Arbetssätt...