Sebraciklid och grus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tedurur
    • February 2011
    • 3

    Sebraciklid och grus

    Hejsan!
    Ny på forumet och ny i akvarievärlden...
    Vilken typ av grus bör man ha i ett akvarium med sebra och röd ciklid? Just nu har jag blandat svart grus (0.5-1cm) med vitt (1-1.5cm) kommer detta bli problem? Ska jag ha en del med bara svart?
    Tacksam för svar!
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #2
    Välkommen hit!

    Åtminstone zebracikliden gräver en hel del och kommer att röra runt i gruset så det räcker och blir över. Dvs om du har dessa grussorter i olika områden så kommer de att mixas runt. Annars ska det inte spela någon roll.
    Checking out...

    Kommentar

    • Tedurur
      • February 2011
      • 3

      #3
      Tack för välkomnandet!

      Ok, så gruset är inte för stort? Var mest det jag oroade mig för

      Kommentar

      • Uffelpuff
        • February 2010
        • 95

        #4
        jag har 3-5mm engelsk sjösten i mitt zebra akvarium och de gräver som traktorer i det och är jättenöjda.

        de ynglar av sig typ konstant så tar det som ett tecken på att de trivs.

        har även blandat i dekor sten (ca 2-5cm) bland växterna för att de inte ska gräva upp dem men de flyttar även på dem som om det inte var nått...

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13124

          #5
          Ursprungligen postat av Tedurur
          Hejsan!
          Ny på forumet och ny i akvarievärlden...
          Vilken typ av grus bör man ha i ett akvarium med sebra och röd ciklid? Just nu har jag blandat svart grus (0.5-1cm) med vitt (1-1.5cm) kommer detta bli problem? Ska jag ha en del med bara svart?
          Tacksam för svar!
          finkornig sand bör användas http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=212&SOK=1
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • DaRe

            • June 2009
            • 2227

            #6
            Tja, jag tror man kan ta det med en nypa salt. Dessa firrar flyttar det mesta vid behov. De finns i alla möjliga biotoper och just vi dlek vid riktigt grunda vatten mellan stora stenar förekommer.
            Checking out...

            Kommentar

            • Tedurur
              • February 2011
              • 3

              #7
              Enormt driftiga maste jag saga. Hon har borjat flytta kornen genom att suga fast dom med munnen och sedan simma ivag med dem

              Kommentar

              Arbetssätt...