Vilka arter passar i hop???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • idun83
    • February 2011
    • 2

    Vilka arter passar i hop???

    Hej!

    Jag har precis startat ett akvarium tillsammans med barnen Vi har ett 150liters med 1 kampfisk hanne 3 silver mollys och 10st neontetror. Nu har jag försökt att läsa mig till vilka mer arter man skulle kunna ha ihop med dessa men det verkar som att det är lite svårt med kampfisken?
    Vi skulle ju velat ha haft fler med långa fenor och glada färger.

    Några förslag på bra arter??
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    #2
    Ni kan ju utöka med fler mollys och kanske några kamphonor till hanen Finns ganska fina såna också när man börjar titta efter! Tänk på att ha mycket växter bara.
    Sen kan ni ju alltid ha något trevligt på botten, om ni inte gillar vanliga ancistrus så kanske ett stim med någon söt pansarmal vara något?

    Tänk dock på att om karet är nystartat så vänta en månad eller så innan ni köper mer fisk så att bakteriekulturen kommer igång! Och om du inte redan läst den här tråden så gör det! Finns massa bra info där! http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=107287

    Kommentar

    • pernilla78
      • November 2010
      • 303

      #3
      ville bara komma imellan att även corydoras (pansarmal) trivs med lite flera än att va ensam
      corydoras ancistrus äppelsnäckor
      segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
      310 L SA
      10 L nano räkkar med white pearl

      Kommentar

      • idun83
        • February 2011
        • 2

        #4
        Tack Håller på att läsa igenom starta upp tråden för andra gången nu

        Kommentar

        • Miliimli
          • March 2010
          • 2457

          #5
          Ursprungligen postat av pernilla78
          ville bara komma imellan att även corydoras (pansarmal) trivs med lite flera än att va ensam
          Fast det skrev jag ju.. ett STIM med någon trevlig pansarmal..

          Kommentar

          Arbetssätt...