Vad tycker ni om mitt första malawi-akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13124

    #16
    Ursprungligen postat av hannesc
    jag klippte mitt så att det inte gick hela vägen ut till kanten på karet. så ser aldrig mitt underlag.
    Ja precis det är ju ett bra sätt och sen se till att placera lite stenar utmed kanterna så det inte kan lyfta! Fast ska jag vara ärlig (vilket jag är) så skulle jag inte våga använda liggunderlag, kan ju innehålla allt möjligt tok som antimögel, mjukgörare mm. mm...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #17
      jo iof åheim. men har haft just detta underlaget i över 1 år nu. o har inte hänt nått :P

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13124

        #18
        Ursprungligen postat av hannesc
        jo iof åheim. men har haft just detta underlaget i över 1 år nu. o har inte hänt nått :P
        Jag har hört att mjukmedel börjar fälla ut först efter ca 1,5år i vatten, hade med nån typ av oxidering att göra!







        Närå Lugn hannesc IM PULLING UR LEG

        PS. håller mittstaget fortfarande?
        Senast redigerad av åheim; 26 January 2011, 22:28.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #19
          Ursprungligen postat av åheim
          Jag har hört att mjukmedel börjar fälla ut först efter ca 1,5år i vatten, hade med nån typ av oxidering att göra!
          AAAAA PANIK PANIK!!!!






          Närå Lugn hannesc IM PULLING UR LEG

          PS. håller mittstaget fortfarande?
          aah..phu..fan blev rädd där du :P

          jajjemän det håller. kollat in tråden på sistone? la upp en video på karet nyss. nya fiskar o ny scape

          sorry för OT

          Kommentar

          • qenzo
            • February 2005
            • 1747

            #20
            Tackar för tipset om liggunderlag
            Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

            Kommentar

            • Jens A.
              • March 2007
              • 5026

              #21
              Ursprungligen postat av N_i_c_k_e
              Ser riktigt fint ut. Om du vill ha några växter alls i karet, är Vallisneria eller crinumlök bra.
              Earth first! We´ll screw up the other planets later!

              Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

              Kommentar

              • N_i_c_k_e
                • December 2010
                • 52

                #22
                Tack för all nyttig info och positiv respons ( vad jag var ute efter :P)
                Jag funderar på att skaffa såna där tunna plast skärbrädor att täcka botten med och sedan placera stenen på. De borde ju funka samt att det kan ju inte utsöndra något ohälsosamt då vi människor skär våran mat på det...

                Till helgen ska jag nog köpa lite Goldens att börja med, ( tanken är ju att jag ska ha 3 arter ( golden,maingano och en till, i grupper på 8st) ska jag då köpa alla 8st Goldens i helgen och invänta till de bosatt sig innan mer fisk i karet?

                Ursprungligen postat av Jens A.
                Ser riktigt fint ut. Om du vill ha några växter alls i karet, är Vallisneria eller crinumlök bra.
                För tillfället tycker jag det är snyggare utan växter i karet , kanske ändrar mig..

                Kommentar

                • Jens A.
                  • March 2007
                  • 5026

                  #23
                  Ursprungligen postat av N_i_c_k_e
                  Tack för all nyttig info och positiv respons ( vad jag var ute efter :P)
                  Jag funderar på att skaffa såna där tunna plast skärbrädor att täcka botten med och sedan placera stenen på. De borde ju funka samt att det kan ju inte utsöndra något ohälsosamt då vi människor skär våran mat på det...

                  Till helgen ska jag nog köpa lite Goldens att börja med, ( tanken är ju att jag ska ha 3 arter ( golden,maingano och en till, i grupper på 8st) ska jag då köpa alla 8st Goldens i helgen och invänta till de bosatt sig innan mer fisk i karet?



                  För tillfället tycker jag det är snyggare utan växter i karet , kanske ändrar mig..
                  Det är alltid bra att köpa alla fiskar av varje art samtidigt. Att komma ensam till ett kar och vara "new kid on the block" är inte lätt. Är karet igångsatt med bakteriekultur och allt?
                  Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                  Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                  Kommentar

                  • N_i_c_k_e
                    • December 2010
                    • 52

                    #24
                    Ursprungligen postat av Jens A.
                    Det är alltid bra att köpa alla fiskar av varje art samtidigt. Att komma ensam till ett kar och vara "new kid on the block" är inte lätt. Är karet igångsatt med bakteriekultur och allt?
                    ska jag då köpa mindre grupper för jag kan väl inte köpa alla fiskar på en gång då bildas väl nitrit och sån skit?
                    Karet är igångsatt sedan söndags :P

                    Kommentar

                    Arbetssätt...