Hur många fiskar rymms i mitt...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #16
    gillar inte heller den tumregeln. funkar inte alls med malawi tex. där finns ju en annan "tumregel" 10 fisk per 100L för Mbunas o 10 fisk per 200L för Happlisar.

    typ....

    Kommentar

    • 022helpek
      • November 2010
      • 626

      #17
      Ursprungligen postat av hannesc
      gillar inte heller den tumregeln. funkar inte alls med malawi tex. där finns ju en annan "tumregel" 10 fisk per 100L för Mbunas o 10 fisk per 200L för Happlisar.

      typ....
      vore kul att samla alla tumregler och se ur vilket tänk de härstammar - hur många tumregler har någon vetenskaplig bakgrund?
      Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
      Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
      Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

      Kommentar

      • Mumin
        • October 2007
        • 3837

        #18
        Nu har förutom jag, två tunga namn på Zoopet talat om för dig att den där tumregeln är idiotisk!
        Dags att ge sig med andra ord.
        Att elever har svårare för volym än längd är ju inget skäl att använda en dålig regel. De lär väl ha lika svårt att lära sig kvävecykeln i ett akvarium och den är lika nödvändig att kunna, för att sköta akvariet på ett långsiktigt uthålligt sätt, som tumregeln är onödig.
        För mycket är inte nog!
        Jag VILL ha en Elefantofon!!

        Kommentar

        Arbetssätt...