hjälp...spelar storleken roll el inte!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pernilla78
    • November 2010
    • 303

    hjälp...spelar storleken roll el inte!!!!

    har läst en hel del nu när ja starta upp mitt större akvarium från mindre..90 till 310..nästan överallt står de klart att ex en praktbotia ska ha upp till en hel del 100 liter pga av storleken..ok..ja håller med..varför står de annars att ex silverhajen kan bli upp till 22-35 cm..så..handlar med min granne och hon undra om hon kunde köpa silverhajar till sitt 54 liters!! ja säger expediten-för fiskar växer bara till storleken på akvariet!! så...storleken tack alla ni kunniga för detta tycker ja inte ä ok..
    corydoras ancistrus äppelsnäckor
    segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
    310 L SA
    10 L nano räkkar med white pearl
  • Grottbert
    • November 2009
    • 340

    #2
    Jo, visar ju bara att allt dom säger i affärer inte är sant.
    Snarare kommer dom silverhajarna växa i ett år i ett 54l tills dom blir sjuka och dör. Men expediten kanske tycker det är bra att dom dör fort för då köper ju folk mer fisk...?

    Får man fråga vilken butik det var ni handlade i?

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      myt att fiskar anpassar dig efter storleken på karet. visstde kanske överöever men det gör ju du med om man stänger in dig i en garderob resten av livet. men trivas kommer du inte göra.

      expediten har fel.

      Kommentar

      • stefanr72
        • November 2010
        • 1022

        #4
        Ursprungligen postat av pernilla78
        har läst en hel del nu när ja starta upp mitt större akvarium från mindre..90 till 310..nästan överallt står de klart att ex en praktbotia ska ha upp till en hel del 100 liter pga av storleken..ok..ja håller med..varför står de annars att ex silverhajen kan bli upp till 22-35 cm..så..handlar med min granne och hon undra om hon kunde köpa silverhajar till sitt 54 liters!! ja säger expediten-för fiskar växer bara till storleken på akvariet!! så...storleken tack alla ni kunniga för detta tycker ja inte ä ok..
        Den butiken borde bojkottas

        Kommentar

        • AndreasA88
          • January 2011
          • 47

          #5
          Ursprungligen postat av hannesc
          myt att fiskar anpassar dig efter storleken på karet. visstde kanske överöever men det gör ju du med om man stänger in dig i en garderob resten av livet. men trivas kommer du inte göra.

          expediten har fel.
          Jasså? Så det finns ingen sanning i det? Är det ändå en dålig ide att köpa fiskar från affärer som har dom i för små akvarium? Var inne i en butik som hade fjärilsciklider ca 7 st skulle jag gissa på, i ett akvarium som jag skulle uppskatta till ca 40 liter.

          Kommentar

          • Icecoffee
            • November 2010
            • 447

            #6
            skillnad på fisk i butik då den ofta omsätts. jämfört med permanenthem, skulle ara svårt att sälja fisk om man skulle ha stora kar till alla, samt ett rent h-vete o fånga in
            Cogito, ergo sum
            (Projekt) Asien 165 Liter (Projekt) Balkongdamm)
            (Projekt) Yngelkar Betta Splendens 40 liter (vilande)

            Kommentar

            • pernilla78
              • November 2010
              • 303

              #7
              tack för svar..försökte själv säga att den bubblan sprack men då smeta hon över de me nåe helt annat å eftersom en ä ganska grön än så kände ja inte för att välja de kriget men..hennes chef jobba inte den dagen så ja ska prata me henne..tänk söka praktik där men står hon å säger så å ja vet att de inte ä så kan de bli konlikt redan där..hon lova att sätta sitt eget huvve på att scalaren ja köpte av na va en hane som mobbades av sina egna i hennes akvarium men chi fick hon då sen "hanen" kom hem har den redan lagt ägg 3 ggr me en annan av mina scalarer..så hon undra hur hannen mådde sa ja att fint..han lägger ägg..inte mye hon sa..men tack för svaren
              corydoras ancistrus äppelsnäckor
              segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
              310 L SA
              10 L nano räkkar med white pearl

              Kommentar

              Arbetssätt...