färglada och tåliga fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ylva
    • January 2004
    • 14

    färglada och tåliga fiskar?

    startade upp ett akvarium för några veckor sen, ska ha det stående med några molly/platy några veckor till för att få det att komma igång ordentligt - men min fråga är, vad finns det för fina och färglada fiskar som är rätt tåliga och inte känsliga som ni kan tipsa mig om? varit inne mycket på tetror, de är fina, som neontetra, citrontetra och rosentetra är några favoriter, vill ha fjärilsciklider men de verkar rätt känsliga! bilbuksfiken tycker jag också är en rolig filur men vet inte om den är lite svår.. hade tänkt att ha små räkor som algätare!

    hör gärna av er om tips
  • Dexter
    • December 2009
    • 984

    #2
    Är det fortfarande 25-literskaret du skriver om? Storleken på karet är viktigt att veta innan man nämner lämpliga fiskar.
    /Dexter

    75 liter mix, 220 liter mix

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #3
      Var inte akvariet på bara 25 liter? Blir ju nog bara räkor du kan ha då egentligen för det är för litet för de flesta fiskar

      Kommentar

      • Ylva
        • January 2004
        • 14

        #4
        Yes, ett av de är 25 liter och ett annat som är 200 liter, så jag behöver tips till båda två!

        Kommentar

        • Steff777
          • August 2010
          • 295

          #5
          Eftersom du redan varit inne på att skaffa Rosentetror, så skulle jag satsa på ett stim på 20 st till det stora akvariet. Jag har själv 20 st och de har varit med både vid uppstart av akvarium och flytt mellan akvarier och samtliga är vid gott liv, så mina verkar åtminstone vara tåliga. Jag tycker även att det är väldigt vackra fiskar.
          //Stefan Lindgren

          Kommentar

          • Auratusen
            • March 2010
            • 874

            #6
            vill du ha tåliga fiskar. Testa channor. Det är nästan omöjligt att vansköta dom till döds

            Kommentar

            Arbetssätt...