Hur många fiskar kan jag ha?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tomwid
    • December 2010
    • 158

    Hur många fiskar kan jag ha?

    Tänker skaffa Boraras Brigittae/Merah och Danio Margaritatus men hur många av varje kan jag ha i mitt 37-liters akvarium? Skulle 10+10 funka?

    Tänkte inte ha några andra fiskar eller räkor, men kanske några äppelsnäckor.

    Jag skulle tycka att det vore supertrevligt ifall det dök upp lite yngel så om jag i så fall bara skall ha en sort blir det Daniorna.

    Alla synpunkter mottages med glädje
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Visst skulle det funka, men personligen hade jag hellre bara satsat på en av arterna, det blir lätt pluttrigt annars....
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • tomwid
      • December 2010
      • 158

      #3
      Ja, du har nog rätt

      Ursprungligen postat av ansjo
      Visst skulle det funka, men personligen hade jag hellre bara satsat på en av arterna, det blir lätt pluttrigt annars....

      Kommentar

      • tomwid
        • December 2010
        • 158

        #4
        Nu är spänningen på topp! Var just hos Janne @ Södermalms Akvarieaffär och köpte 5 Danior

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Nice, där finns en hel del att välja på har jag hört. Skulle kolla in affären för ett tag sedan, men han hade bara öppet på eftermiddagen...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Ason
            • November 2010
            • 107

            #6
            Ursprungligen postat av ansjo
            Nice, där finns en hel del att välja på har jag hört. Skulle kolla in affären för ett tag sedan, men han hade bara öppet på eftermiddagen...
            Den är en upplevelse... Tyst, stilla, harmonisk.... Imponerande!

            Problemet är bara att den vänder uppochned på en del, som man trodde, välgrundade uppfattningar. som man hade innan. Inga pumpar, inga filter, inga...

            Hur är det man brukar säga efter en sådan upplevelse: Förvirrad, men på en ny högre nivå?

            Du får planera dina restider efter hans öppettider nästa gång!

            /Bengt
            allting hänger ihop - frågan är bara hur

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Nja, nästa gång blir om ett par veckor då jag ska hämta hem lite Kardinalräkor, men nästnästa gång så...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              Arbetssätt...