hur går jag till väga med ancistrusbebisar....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pernilla78
    • November 2010
    • 303

    hur går jag till väga med ancistrusbebisar....

    mina ancistrusar leker å snart har jag ägg och yngel..köpt en bebishage men när ska man ta å lägga dom i den för minsta stress för alla...vad ger jag ÿnglen att äta?

    tack på förhand
    corydoras ancistrus äppelsnäckor
    segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
    310 L SA
    10 L nano räkkar med white pearl
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Du behöver inte göra nåt alls, hannen kommer att sköta sina yngel alldeles utmärkt. Ancistrusyngel är väldigt känsliga för förändringar innan de blir 4-5 centimeter.
    Du kan mata ynglen med algtabletter, gröna arter, gurka, broccoli, brysselkål. Ta bara upp det som inte går åt över dan, så att detinte blir dåligt och förstör vattnet.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • DaskeN
      • May 2010
      • 76

      #3
      Ursprungligen postat av pernilla78
      mina ancistrusar leker å snart har jag ägg och yngel..köpt en bebishage men när ska man ta å lägga dom i den för minsta stress för alla...vad ger jag ÿnglen att äta?

      tack på förhand

      Om du mot förmodan flyttar på äggen så se till och ta med hanen. Och du lär inte lägga det i en "hage" det måste vara bra vattenciruklation hela tiden på äggen, annars möglar dem, Och det går fort som fan.

      Ta med föremålet dem lekt i + hanen och flytta till ett annant akvarium isåfall. så gör jag. funkar utmärkt. och så fort Gulesäckarna försvunnit från Malarna så brukar jag trycka ner ett Isbergssalladsblad. Brukar försvinna på 24h. Sen har du ju alltid en del eftersläntare som inte hunnit med o växa. Så då får du forsätta mata med isbergssallad ett par dagar. eller något annat grönt.
      540L Tanganyika 250L Malawi.
      160L Malawi Yngel 112L ancistrus yngel
      30L Yngel 20L Yngel

      Kommentar

      • pernilla78
        • November 2010
        • 303

        #4
        tack för svaren...de ä så att för ett tag sen la dom me ägg å de ynglen som överlevde stck me hanen under en rot å nu har ja inte sett dom överhuvudtaget..men ja låter dom ha de som de ä..tack för svaren...
        corydoras ancistrus äppelsnäckor
        segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
        310 L SA
        10 L nano räkkar med white pearl

        Kommentar

        Arbetssätt...