Konstigt skum på ytan HJÄLP

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Esrael
    • December 2010
    • 2

    Konstigt skum på ytan HJÄLP

    Har sökt och gogglat efter information efter leopardfisk (namnet på fisken i affären)

    Jag och min man upptäckte nu idag att det är som små skum "grupper" på hela vatten ytan. Vi är oroliga att barnen kan ha busat så vi måste byta vatten eller så misstänker jag att nån av fiskarna eventuellt lagt yngel....vet inte hur sånt ser ut....ska ge en besk av mitt akvarium

    9 st neontetror
    2 pleccostomun
    10 st s k leopardfisk
    3 st slöjstjärstar en svart en orange en vit
    2 st mindre malar som man aldrig ser, de är större än neontetrorna, lite igenomskinliga med svart bakfena som i en triangel och lite rött på magen.


    jag hade 4 tigerbarber och 4 grön guppy hona 4 blå guppy hannar 2 blå gurami och 2 månskensgurami
    men av nån anledning så åt de upp varanra så jag gav bort tigerbarberna och Gurami för de verkade inte riktigt gå ihop, den mindre fisken bara försvann....

    mitt akvarium är 1.23 m långt ca 50 sc högt....vet inte hur många liter de är men de är stort
    Tacksam om någon vet vad de kan vara för skum, ifall de skulle vara barnen som gjort nått
  • DaskeN
    • May 2010
    • 76

    #2
    Ursprungligen postat av Esrael
    Har sökt och gogglat efter information efter leopardfisk (namnet på fisken i affären)

    Jag och min man upptäckte nu idag att det är som små skum "grupper" på hela vatten ytan. Vi är oroliga att barnen kan ha busat så vi måste byta vatten eller så misstänker jag att nån av fiskarna eventuellt lagt yngel....vet inte hur sånt ser ut....ska ge en besk av mitt akvarium

    9 st neontetror
    2 pleccostomun
    10 st s k leopardfisk
    3 st slöjstjärstar en svart en orange en vit
    2 st mindre malar som man aldrig ser, de är större än neontetrorna, lite igenomskinliga med svart bakfena som i en triangel och lite rött på magen.


    jag hade 4 tigerbarber och 4 grön guppy hona 4 blå guppy hannar 2 blå gurami och 2 månskensgurami
    men av nån anledning så åt de upp varanra så jag gav bort tigerbarberna och Gurami för de verkade inte riktigt gå ihop, den mindre fisken bara försvann....

    mitt akvarium är 1.23 m långt ca 50 sc högt....vet inte hur många liter de är men de är stort
    Tacksam om någon vet vad de kan vara för skum, ifall de skulle vara barnen som gjort nått


    Helt säker på att skumet inte fanns där tidigare? isåfall är det nog Gurami som gjort

    Och hur tror du barnen har busat? Har du inget täckglas?. Och om dem mot förmodan har busat med nåt medel, så märks det på vattnet och fiskarna ganska fort. Om fiskarna verkar må bra och inte visar några konstiga tecken så låt det vara.
    540L Tanganyika 250L Malawi.
    160L Malawi Yngel 112L ancistrus yngel
    30L Yngel 20L Yngel

    Kommentar

    • Esrael
      • December 2010
      • 2

      #3
      Jo jag har täckglas....barn kan lyfta...min femåring har slängt ner saker förr...

      Guramin finns inte kvar för de bet bara varandra och jagade honorna, de hade ihjäl min kampfisk, jag gav bort dem och tigerbarber

      En vän sa till mig att de kan vara slöjstjärthannarna som bygger bo för att honan ska lägga yngel..... de skulle vara borta efter ett par dagar då hon trodde med all sannolikhet att de kommer att äta upp äggen.
      om jag nu inte separerar dem....har tyvärr gett bort mitt andra akvarium så jag kan inte rädda ynglen

      Kommentar

      Arbetssätt...