hjälp ang mitt ancistruspar....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pernilla78
    • November 2010
    • 303

    hjälp ang mitt ancistruspar....

    som rubriken lyder så har ja en fråga till de el den som har längre vana än mig på just ancistrusar..ja har 3 månader ca..hihi..inte långt från att dom introducerades i mitt akvarium lade dom ägg å hanen tog stort allvar på papparollen..nu har han bott under en mangroverot bra länge å ja tror de finns yngel under..inte sett något sen dom flytta från vasen äggena lades i...nu har ja upptäckt att hanen återkommer till vasen och honan vart inne några gånger men inga ägg ännu..till frågan: kan de vara på g att de ska läggas mera ägg el va tror ni..lite nyfiken bara på om hur era par lekte el började...

    tack på förhand...Pernilla
    corydoras ancistrus äppelsnäckor
    segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
    310 L SA
    10 L nano räkkar med white pearl
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Låt de vara ifred, så kommer de kanske att leka så småningom. Att stressa speciellt hannen med att lyfta på rötter och lysa in i grottan är det sämsta man kan göra, så låt dem vara så löser det sig med tiden.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • pernilla78
      • November 2010
      • 303

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Låt de vara ifred, så kommer de kanske att leka så småningom. Att stressa speciellt hannen med att lyfta på rötter och lysa in i grottan är det sämsta man kan göra, så låt dem vara så löser det sig med tiden.
      nej herregud...ja ä framme å tittar ibland bara men som ja bleve lärd ska man sitta på händerna så ja ä aldri å petar utan dom får ha sitt men de ä så kul att han äntligen visar si,,han ä min lilla guldklimp el ja stora..hihi
      corydoras ancistrus äppelsnäckor
      segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
      310 L SA
      10 L nano räkkar med white pearl

      Kommentar

      • pernilla78
        • November 2010
        • 303

        #4
        och i morse fann ja att de hade lagts ägg under natten så nu hoppas ja på ett par bebbar...dom ä ju såå söta när dom bleve några dar gamla..
        corydoras ancistrus äppelsnäckor
        segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
        310 L SA
        10 L nano räkkar med white pearl

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Kul, låt de vara ifred så ska det nog gå bra. Köp algtabletter som du kan stödmata med när de lämnat hannen, så ska det nog gå bra!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          Arbetssätt...