mina scalarer lägger ägg...igen..yeha..hur går ja nu te väga..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pernilla78
    • November 2010
    • 303

    mina scalarer lägger ägg...igen..yeha..hur går ja nu te väga..

    ville bara tala om att mina scalarer lägger ägg...igen....måste bara skratta då killen ja ska köpa akvariet ifrån tyckte att de va fööör rent men nu skrattar ja bara då dom lägger bladet fullt..ska man låta en lampa lysa el släcka helt...hört att dom äter upp äggen ändå..va tror ni fiskvänner
    corydoras ancistrus äppelsnäckor
    segelfenpleco malaysiska sandsnäckor
    310 L SA
    10 L nano räkkar med white pearl
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    På vilket sätt var det för rent? En nattlampa bör vara tänd, särskilt om du har nattaktiva fiskar, som malar i akvariet. Är förutsättningarna rätt (vattenvärden, ett bra par som kommer överens, de är inte stressade), så ökar schansen att ynglen blir frisimmande, även om de nog ändå försvinner om du har andra fiskar i karet. Jag har själv ett par med frisimmande yngel i en kub. Lycka till
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Almqvist
      • July 2010
      • 76

      #3
      mina scalarer låter äggen vara i typ ett dygn sen käkar dom upp den... har provat med nattlampa men för mig gjorde det ingen skillnad....
      men prova med en typ säng lampa eller något i närheten så att föräldrarna kan skydda mot diverse malar och dylikt...

      Lycka Till

      Kommentar

      Arbetssätt...