Invånare i mitt nya akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • YellowFish
    • April 2010
    • 213

    Invånare i mitt nya akvarium

    Ska så snart som möjligt skaffa mig ett 60-liters kar, och har en fråga angående vilka fiskar jag kan ha i! Jag har självklart läst på på internet men saker stämmer inte alltid, så tänkte fråga om detta blir bra att ha där i:

    - 3 kampfiskar
    - 2 små malar
    - 10 st kilfläcksrasbora
    - 10 st andra tetror

    Det är ju ett relativt stort kar ändå...
    YellowFish

  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    #2
    Haha, det är nog ett relativt litet kar ändå om man jämför med vad många har här Som jag skrev innan hade jag valt bara en stimfisk, eftersom stimmen kommer att blanda sig och det ser snyggare ut om det bara är en sort

    Kommentar

    • YellowFish
      • April 2010
      • 213

      #3
      Ursprungligen postat av Miliimli
      Haha, det är nog ett relativt litet kar ändå om man jämför med vad många har här Som jag skrev innan hade jag valt bara en stimfisk, eftersom stimmen kommer att blanda sig och det ser snyggare ut om det bara är en sort

      Hihi ja sant i för sig, jag själv har dock haft små kar på 10-25 liter så för mig är det jättestort, hihi
      Jag tycker att rasbora är så himla coola och skulle gärna vilja testa på de, men kardinal/neontetror har så vackra färgen och blir finfina i akvariumet... *dilemma*
      YellowFish

      Kommentar

      • Föllförfisk
        • April 2010
        • 620

        #4
        Jag skulle nog undvika kampfiskar till en början kanske, de kan ju vara stökiga..

        Kommentar

        • Tour
          • February 2010
          • 55

          #5
          mina erfarenheter av kampfisk sträcker sig så långt att jag inte tycker dom är särskilt stökiga, du kan ju dock inte ha 2 hanar i samma kar, 1 hane och 2 honor är ganska lugnt. angående malarna så kan du inte skaffa ancistrus i ett sånt kar, finns ju dock andra malar som passar bättre i ett så litet kar.

          sen som sagt, så blir det rörigt att skaffa flera olika sorter av stimfisk, hade kört enbart på en sort, det blir snyggare så, samtidigt som det är svårt att hålla en större grupp stimfisk i ett sånt litet akvarium, du kan ju ha ett gäng på 10 st nåtsåntdär i det karet tycker jag, kommer både se och vara trångt om du skaffar fler, enligt mig.

          sen är det ju faktiskt roligare och lättare med ett aningens större kar skulle jag tycka!

          Kommentar

          Arbetssätt...