Biube

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrsmia
    • November 2010
    • 7

    Biube

    Nu gör jag ett nytt försök. nu hamnar denna tråden i en bättre kategori! alltså min fråga: Har har precis köp ett Biube 35 liter! och nu undrar jag var jag kan ha för fiskar i det! När jag googlade och försökt få info om vad som kan vara lämpliga fiskar så verkade det som att folk tykte det var djurplågeri! några fiskar måste det väl finnas som trivs, annars hade dom väl inte sålt såna i djuraffären? kan kampfiskar funka? snälla hjälp mig!
  • åheim
    • April 2006
    • 13124

    #2
    är det detta http://www.reef-one.com/biUbe
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • mrsmia
      • November 2010
      • 7

      #3
      ja

      Kommentar

      • mrsmia
        • November 2010
        • 7

        #4
        Ursprungligen postat av åheim
        ja!

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #5
          jag har en fisk som heter galaxy i mitt 30 liters akvarium, har 10 stycken av dessa, men jag funderar på att utöka antalet till 20, då dom är lite blyga och ett större stimm gör dom tryggare
          Dock så är mitt akvarium kubformat, jag vet inte hur dom ter sej till cylinderakvarium, men det borde inte vara några problem.
          10 galaxy kostar ca 400 spänn, en liiiiten och DYR fisk.

          lite latinska namn som du kan googla på:
          Boraras brigittae
          Boraras maculatus
          Boraras merah
          Boraras micros
          Trigonostigma espei
          Danio margaritatus (det är denna jag har i mitt akvarium)

          Annars finns det förskräckligt mycket räkor av olika sorter, räkor är ett MYCKET trivsamt litet djur som man kan titta på i timmar
          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=142308&page=1 Den här tråden är full av bilder och inspiration, killen som startat den är heter Ansjo och vill du ha tips så ska du snacka med honom
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • mrsmia
            • November 2010
            • 7

            #6
            Ursprungligen postat av karrokaja
            jag har en fisk som heter galaxy i mitt 30 liters akvarium, har 10 stycken av dessa, men jag funderar på att utöka antalet till 20, då dom är lite blyga och ett större stimm gör dom tryggare
            Dock så är mitt akvarium kubformat, jag vet inte hur dom ter sej till cylinderakvarium, men det borde inte vara några problem.
            10 galaxy kostar ca 400 spänn, en liiiiten och DYR fisk.

            lite latinska namn som du kan googla på:
            Boraras brigittae
            Boraras maculatus
            Boraras merah
            Boraras micros
            Trigonostigma espei
            Danio margaritatus (det är denna jag har i mitt akvarium)

            Annars finns det förskräckligt mycket räkor av olika sorter, räkor är ett MYCKET trivsamt litet djur som man kan titta på i timmar
            http://www.zoopet.com/forum/showthre...=142308&page=1 Den här tråden är full av bilder och inspiration, killen som startat den är heter Ansjo och vill du ha tips så ska du snacka med honom
            åh tack för svaren! ska genast kolla detta

            Kommentar

            • roosterboy
              • September 2010
              • 1094

              #7
              om du har vägarna förbi jönköping och fastnar för galaxy så kostar 10st typ 200-50 spänn på rilo
              dom har även dvärgrasbora, 10st för 70 spänn. får snart in brigittae, kommer ligga under 100en för 10 st. så de e en rätt bra deal faktiskt ^^ kan rekommendera brigittae, skitroliga.
              All we are, we are.

              Kommentar

              Arbetssätt...