Vad gör jag med alla guppyyngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dublin
    • September 2010
    • 58

    Vad gör jag med alla guppyyngel?

    Så nu har vi varit igång med vårt akvarium i en sådär 5-7 veckor. Allt funkar finfint - vattenvärdena är stadila och fiskarna trivs riktigt bra. Guppyparet trivs tom för bra. Första tillökningen kom redan efter en dryg vecka - då överlevde 4 st och allt var frid och fröjd. Men de har svårt att lägga band på sig - så nu i helgen kom ytterligare 8 yngel. Så vad gör man egentligen med alla guppysar?
  • Narien
    • August 2010
    • 181

    #2
    Se ifall djuraffären vill ta emot dem, eller skaffa större fiskar (if you know what i mean).

    Kommentar

    • Dublin
      • September 2010
      • 58

      #3
      Ursprungligen postat av Narien
      Se ifall djuraffären vill ta emot dem, eller skaffa större fiskar (if you know what i mean).
      Större fiskar hade jag gärna haft, men akvariet är bara 60l så det är nog inget realistiskt alternativ. Fast fiskaffären var en bra idé, bor ju i storstan så jag har några att kolla med. Hur gamla måste de bli för att man ska kunna se kön på dem?

      Kommentar

      • Narien
        • August 2010
        • 181

        #4
        Det vet jag faktiskt inte, håller själv på att få upp några black molly så jag kan ta dem till djuraffären, hoppas att jag ska kunna byta de, och deras föräldrar mot några fler ottosar

        Kommentar

        Arbetssätt...