Juwel 240

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • viwe
    • October 2010
    • 15

    Juwel 240

    Tänkte bara kolla lite med er vad ni tycker.
    Jag har för två veckor sedan startat upp mitt akvarium, och i det har jag idag 3 mollys, 2 siamesisk algätare,1 algätare guld, 1 kampfisk och 3 pakistan botior.(Jag vet, jag har lite bråttom med att kasta i fisk, men jag stal lite fina bakterier från vårat lilla akvarium)
    Vad kan jag fortsätta med framöver?Funderar på mosaikguramisar och kanske nån annan gurami, sen vet jag inte riktigt. Förslag på hur jag ska fortsätta?
    Förutom att ta det lite lugnt och vänta några veckor med fler fiskar.....Hatar att vänta
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    tålamod är akvaristens främsta o svåraste egenskap :P

    annars har jag inget bra tips då jag inte är så hemma på Asien-kar.

    Kommentar

    • viwe
      • October 2010
      • 15

      #3
      Var ganska säker på att du skulle säga kasta ut mollysarna
      Resten är asiater ja, men troligen kommer inte växter att vara det och sen har vi en pleco i det lilla som kommer att växa ur det... Så vad gör man

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        haha aa jag är ju lite biotop-polis o gillar inte när man blandar fisk från olika ställen.

        men gurami kan ju bli en bra huvvudrollsinnehavare :P

        Kommentar

        • viwe
          • October 2010
          • 15

          #5
          Mosaikerna var det jag utgick ifrån när jag började grubbla kring fisk.Sen var Mollysarna i det lilla, så jag tyckte dom kunde bli lagoma "pinka in akvariet" fiskar.
          Synd bara att jag inte bor mitt i akvariemecka så att det finns allt runt hörnet. Det skulle ha varit toppen.

          Kommentar

          • callisto79
            • August 2010
            • 27

            #6
            Ursprungligen postat av viwe
            Synd bara att jag inte bor mitt i akvariemecka så att det finns allt runt hörnet. Det skulle ha varit toppen.
            Tur att vi ska till luleå på onsdag då (eller hade jag inte berättat det för dig än?) Fast å andra sidan kanske vi ska vänta tills nästa vecka så jag hinner få över mina asiater i mitt 540liters som jag hämtade idag

            Kommentar

            • viwe
              • October 2010
              • 15

              #7
              Jasså du. uppgradering nr.... på bara några månader. Vad ska ni göra med 180?literset då?Yngel

              Kommentar

              • callisto79
                • August 2010
                • 27

                #8
                Det åker nog ut på blocket ;-)

                Kommentar

                • robidobban
                  • March 2009
                  • 652

                  #9
                  jag tycker du ska öka antalet pakistan botior till runt 10 stycken dom mår bättre av att vara fler.
                  mosaiker är riktigt fina och tåliga fiskar som jag tror skulle passa i dit kar. jag skulle haft ett eller två par isåfall

                  Kommentar

                  • viwe
                    • October 2010
                    • 15

                    #10
                    Har inte velat kasta i för många fiskar eftersom det e nytt. Dessutom e pakistanerna inte riktigt gratis
                    Blir dom mindre dampiga om dom e fler?Mina simmar i åttor hela dagarna...

                    Kommentar

                    • robidobban
                      • March 2009
                      • 652

                      #11
                      jo jag vet dom är ganska dyra. nja "dampiga" brukar dom vara nästan hela tiden :P

                      Kommentar

                      • viwe
                        • October 2010
                        • 15

                        #12
                        Nu har det flyttat in 4 guldgiramisar oxå. kastade i två först som visade sig vara hanar, så jag skyndade att köpa brudar till dom. Ena hanen ska nog få flytta längre fram, men verkar inte vara så hård konkurrans än i alla fall Fast första dagen fick den lilla hanen ett nafs i fenan, men nu e de lugnt. Hoppas att få införskaffa mer fiska snart igen.....

                        Kommentar

                        Arbetssätt...