Hjälp med akvarium 280L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Trattbulle
    • October 2010
    • 5

    Hjälp med akvarium 280L

    Hej!
    Jag har idag köpt ett 280 litersakvarium. Har fram tills idag haft ett litet hörnakvarium på 70L med guppys i.
    Jag lär hälla ner de fiskarna i det nya akvariet, men funderar på att ha malawiciklider i det så småningom. Eller funkar de ihop med guppys?
    Jag vill ha tips och ideer om hur jag kan inreda mitt akvarium på ett snyggt sätt. Har julas blästersand i botten, och väntar på att vattnet ska bli klart.
    Bifogar bild på åbäket! alla tips och ideer är välkomna!

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
  • Saturnus80
    • October 2009
    • 943

    #2
    Malawiciklider vill ha bra cirkulation 10xkarets volym åtminstånde, jag tror inte att guppysarna skulle trivas där. Kan du inte ha kvar dom i hörnakvariet?
    //Daniel

    110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
    23l aqualandscape med dvärgkulor

    Kommentar

    • Trattbulle
      • October 2010
      • 5

      #3
      tyvärr, hörnakvariet stod på samma plats som det nya står nu. (har ingen annan plats)

      Kommentar

      • Danne och Anzo
        • May 2007
        • 509

        #4
        Inte så säker på att gyppy och malawi vore en bra kombination även om det teoretiskt går, malawi vill som sagt ha mycket cirkulation på vattnet och dessutom tror jag (sitter på jobbet och hinner inte kolla) att de 2 arterna vill ha olika ph-värde och temperatur. Malawi är också rätt så "elaka" så jag tror att guppyna skulle bli ihjälslagna rätt så omgående.

        Vad gäller inredningen så kan det vara en bra grej att börja med att bestämma dig för vilka fiskar som skall gå i karet
        Senast redigerad av Danne och Anzo; 21 October 2010, 09:30.
        600 Liters Malawi
        129 Liter Saltvatten

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          dina guppys kommer nog tyvärr hamna i fiskhimlen då malawi är ganska agro o bra mycket större än guppy. sen är det som danne säger: de kommer från helt olika delar av världen o därmed har helt olika krav på inredning o vattenvärden.

          så jag säger att det är en väldigt dålig ide.

          Kommentar

          Arbetssätt...