vilka fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fiskeR
    • October 2010
    • 1

    vilka fiskar

    Jag tänkte köpa mitt första akvarium. Jag vill ha helst ett litet akvarium för jag vet ju inte hur det kommer att gå... Jag undrar därför vilka fiskar jag ska köpa till ett litet akvarium och hur ofta man måste byta vattnet?
    Besök Köp Online
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det beror på en mängd faktorer, men det är inte fel att byta ca 25% i veckan oavsett storlek på kar.
    Nu vet man inte hur stort kar du tänkt dig, men en bra nybörjarfisk är Endlers guppy.
    Välkommen hit förresten!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      välkommen.

      ett vanligt misstag som nybörjare gör att de köper ett litet akvarium för de tror att det ska vara lättare att ta hand om. men detta är inte riktigt sant. det är myclet lättare att få balans i ett större kar o däremed lättare att sköta. jag råder dig till att inte köpa ett kar under 100L

      läs gärna denna tråden med! mycket viktig o nyttig info för nya akvarister

      Kommentar

      • marcus85
        • September 2010
        • 55

        #4
        Där finns ju en hel del olika tetror som inte blir stora och som är väldigt fina i stim, guppy är kul om du vill få yngel lätt.. Läs på om detta innan du bestämmer dig, och skaffa dig kanske ett lite större akvarie än vad du först tänkt dig och se sen vad för slags fiskar du kan ha till det

        Kommentar

        Arbetssätt...