Denison's - Praktbotior - gafluggeliflugg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    Denison's - Praktbotior - gafluggeliflugg?

    Ponera att man har en tank med ett stim Denison's, och ett stim Praktbotior.
    Denison's lägger sig på runt 15 och praktbotior vet vi alla lägger sig på 5 meter, ungefär.
    Dessa fiskar kräver exakt identiska tankar, och ström.
    Nu vet jag att Denison's placerats som barber. Men kom igen, dom har ju placerats lite överallt och jag är väldigt skeptisk till att dom skulle vara barber. Ser NADA som talar för detta.

    Men om man nu vill ha en mindre stimfisk, En riktig färgklick, som kan gå med dessa...
    Vad ska man då ha? En fisk som klarar strömt vatten, men som inte är helgalen och hyperaktiv.
    Utan en lugn hederlig liten rackare (max 6-7cm) som verkligen lyser, men inte i rött. (och inte kardinaler/neoner)
    Vad skulle dessa då vara?
    All we are, we are.
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    #2
    Tillägg:
    Gärna en lite tåligare fisk som man kan slänga ner först, för o få igång karet menar jag. Både PB och D är ju rätt känsliga saker.
    Även: Gärna en fisk som lever lite längre än 4timmar innan livscykeln är complete.
    All we are, we are.

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Hur mycket ström skall du ha? Jag kommer att tänka på kopparbarber eller drottningrasboror...?
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      Arbetssätt...