Större, lättodlad fisk.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    Större, lättodlad fisk.

    Ni får ursäkta om detta är felplacerat men jag visste inte var jag skulle skriva.

    Vilka fiskar (INTE CIKLIDER) finns det i storlekarna 15-25 cm som är lättodlade. Inte om guppy men ändå en ganska simpel odlingsfisk. Mina 2 favoritfiskar (praktbotior, Denisonbarber) är ju verkligen INTE lättodlade. Så jag undrade om ni har några förslag
    Ska kunna hållas i tankar runt 190-250 liter. Inga 1000 liters tankar.

    THNX
    All we are, we are.
  • robidobban
    • March 2009
    • 652

    #2
    svärdbärare,någon större gurami,slöjsjärt.
    du kan söka i artregistret

    Kommentar

    • suzanne.h
      • March 2005
      • 223

      #3
      Regnbågsfiskar

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        svärdbärare blir ju sällan 15 cm, men guramisar kanske. varför inte ciklider. de är ju mer lättodlade än andra enligt mig. o det finns ju otaliga mängder ciklider!

        Kommentar

        • danne0301
          • July 2009
          • 1128

          #5
          15-25cm och 250cm rimmar ju inte helt super..
          Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

          2 gånger 54L odlingsprojekt
          540L Ormhuvudfisk som blev CA

          Kommentar

          • robidobban
            • March 2009
            • 652

            #6
            Ursprungligen postat av hannesc
            svärdbärare blir ju sällan 15 cm, men guramisar kanske. varför inte ciklider. de är ju mer lättodlade än andra enligt mig. o det finns ju otaliga mängder ciklider!
            ja precis varför inte ciklider. som hannec säger finns det väldigt många lättodlade arter tex blåciklid,guldsömciklid mm.

            vet att svärdbärarna inte blir så stora men det står så i artregistret.

            Kommentar

            • roosterboy
              • September 2010
              • 1094

              #7
              Verkar kunna bli ett kar på 375 liter istället! Oh snap va glad man kan bli ibland ^^, Jo, alltså jag uppskattar ciklider väldigt mycket, men detta eventuella kar skulle ju bli mitt andra kar (eller första, beroende på hur köpen går) då jag även ska skaffa ett ciklid kar

              Men är det någon här som vet hur man får Denisonbarber att yngla? Vet att det hänt i england, men där har man ingen aning om HUR. x)
              All we are, we are.

              Kommentar

              Arbetssätt...