70L (påfågel & vad mer?)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sandish
    • August 2009
    • 462

    70L (påfågel & vad mer?)

    Aloha!
    Startade en tråd för ett tag sen där jag förklarade varför jag har en påfågelciklid i ett 70L kar...
    Detta är en nödlösning då jag fick firren av en polare
    Och han är alldeles för liten för att klara av att simma med de andra 3 i 500 liters tanken...

    Jag köpte 10 st neontetror och några guppys som grannar men insåg rätt fort att det aldrig skulle gå ... och nu några veckor senare, så är samtliga fiskar borta

    Sååå vilken eller vilka fiskar skulle passa ihop med en påfågelciklid som är ca 5cm...??
    500L Monster Tank
    1st Paroon haj
    3st Påfågelciklider (Oscar)
    1st Gibbicep

    1 st Redtail Catfish
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    #2
    Hade jag varit dig så hade jag nog låtit honom gå ensam, då kan du ju istället fokusera på att bygga upp honom lite, öka tempen och matning samt vattenbyten
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • Wilhelm
      • October 2002
      • 604

      #3
      Köp en massa guppy, neontera eller hellre kardinaltetra som sällskap! Den lille Oscar kommer att älska dig!
      Ut o gräv efter mask och mata firren med, räkor, fisk från fiskavdelningen duger också väldigt bra!
      Ett par centimeter till och det är ofarligt att släppa ihop den med de andra!
      Wilhelm
      Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
      www.ciklid.org www.aquafish.info

      Kommentar

      • sandish
        • August 2009
        • 462

        #4
        Ursprungligen postat av Wilhelm
        Köp en massa guppy, neontera eller hellre kardinaltetra som sällskap! Den lille Oscar kommer att älska dig!
        Ut o gräv efter mask och mata firren med, räkor, fisk från fiskavdelningen duger också väldigt bra!
        Ett par centimeter till och det är ofarligt att släppa ihop den med de andra!

        Så får det nog bli... Tackar!
        500L Monster Tank
        1st Paroon haj
        3st Påfågelciklider (Oscar)
        1st Gibbicep

        1 st Redtail Catfish

        Kommentar

        Arbetssätt...