Mitt Juwel 300L behöver en nystart!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • viktor333
    • August 2007
    • 221

    Mitt Juwel 300L behöver en nystart!

    Har haft akvariet 1,5 år nästan, det började ju såklart bra och intresset var stort men efter tiden mattades det nya spännande med att starta upp ett akvariuem ut. Jag har inte lyckats hålla akvariet så snyggt under denna tiden, vattnet är grumligt och växterna ser ruskigt fula ut. Vill ju ha ett akvarium med mycket växter och rötter likt SA.

    Har läst att många har fått tips om att starta om helt, mitt "problem" är att jag har mycket fisk och alla mår bra (om man nu kan se det som ett problem). Vet bara inte om jag har möjlighet att flytta över alla i något tillfälligt...

    Har iaf tagit ut mina två stora rötter som bara är i vägen när man skall rengöra botten och komma åt skit. Skall placera dom bättre sen när jag gör om inredningen med nya växter och så. Ska också rengöra filtret som jag har läst man skall gör. Har nog gjort en annan dum grej och det är att jag har byggt in filtret med BTN framifrån så att de inte syns, så nu samlas det massa skit under filtret som är jättesvårt att komma åt. Modulen sitter med silikon och är nog svår att få bort!

    Undrar bara om jag kunde få lite tips, steg ett är ju att få ett klart vatten utan att fisken tar någon skada!
Arbetssätt...