Dyr mat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Skumberg
    • September 2010
    • 5

    Dyr mat?

    Tjenare tjenare

    Fick ett 60L kar av en go vän, aldrig haft någon fisk innan förutom på tallriken.

    Så jag glad i hågen införskaffade mig 5st riktigt trevliga pansarmalar, men iaf...ja ville ha räkor från början, tänkte inte mer på de knallade iväg o köpte 5st Amano räkor.

    Efter jag släpt ner dessa s kila de runt som ett barn i en godisbutik och kolla in allt, men vipps va de borta, hittade 2st som kika de ut ur en rot och en mal låg utanför och verkade heeelt oskyldig, la inte en tanke på att dessa små firrar är köttätare.

    Nu till min fråga, finns de någon här på forumet som lyckats ha någon sorts räka tillsammans med pansarmalar?

    /Skumberg
  • NiXoN
    • December 2003
    • 2068

    #2
    Vad är det för "pansarmalar"? Det finns några riktiga monster som blir ordentligt stora medans andra är oskyldiga o små...
    Jag har haft Corydoras aeneus med både amano och mindre räkor utan problem.
    Callichthys callichthys äter däremot garanterat räkor..

    //NiXoN

    Kommentar

    • Skumberg
      • September 2010
      • 5

      #3
      Ja har:

      2st Corydoras aeneues, 'albino' (Albino pansarmal)
      2st Tror de e fläckig Bild på den --> http://gbg.skumberg.se/IMG_7407.JPG
      1st Corydoras aeneus 'black' Svart pansarmal, Venezuela black

      Har lyft på lite röttr o stenar o kollat men inte en skymt av mina räkor.

      /Skumberg

      Kommentar

      • Rooster
        • March 2006
        • 1468

        #4
        Kan aldrig tänka mig att nån av de fiskar du har skulle äta räkor, utom möjligtvis mycket unga räkor (yngel).
        Fish for Life!!!

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          #5
          Ja inte är pansarmalarna skyldiga iallafall, det kan ja lova! räkor är dessutom väldigt duktiga på att undkomma faror då de kan katapultsera iväg sig i en för fisken helt omöjlig vinkel! Räkor är experter på att gömma sig vilket de ofta gör när de kommer till ett nytt hem och känner sig osäkra!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Skumberg
            • September 2010
            • 5

            #6
            Känns skönt att höra

            Tanken slog mig när ja kom på att de va köttätare, trodde ja att ja hade gett malarna en läcker måltid men då ligger de säkert och trycker nånstans...tycker ja har letat o letar men får ge de lite mer tid så dyker de upp förhoppningsvis

            Tackar så mycke för de snabba svaren, skönt att veta att man kan få bra svar fort när man e ny i svängarna

            /Skumberg

            Kommentar

            Arbetssätt...