Lite färg i akvariet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chessman
    • November 2006
    • 368

    Lite färg i akvariet

    Hej!

    Har nu satt igång ett antal akvarier igen efter att ha haft ett uppehåll. Denna gång har jag bestämt mig för att ha lite färg i akvariet. Men frågan är vad man ska välja? Ciklider eller vad? Nån färgglad glad fisk vill jag att de ska vara... nån som har nått förslag?

    Kikade på en annan fisk (som inte har mycket färg) men var väldigt sällskaplig och det var en fengädda.. nån som har erfarenhet av den. Eller andra sällskapliga fiskar.

    Jag har tre akvarier som jag kört igång nu. Så växter är välkommet för den som har över!!

    Guppy platy etc vill jag nog inte ha denna gången.. så sätt igång och hjälp mig forma mina nya akvarier nu ni som har lust.

    Ha de gott
    Eliza
    Hobbyakvarist med 250L akvarium..
    Plus 5 st till 190L, 152L, 48L, 45L & 20L
  • J.Milton
    • January 2010
    • 674

    #2
    Lite olika guramis, då får du lite färg och dom är rätt fredliga och "lätta" att sköta.
    Guld varianten "färgar" upp rätt mycket i ett kar.
    240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
    Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
    Blogg+Galleri

    Kommentar

    • Danne och Anzo
      • May 2007
      • 509

      #3
      Malawi-cikilder kanske? Mycket färggranna fiskar som dessutom har mkt för sig som man kan sitta o kika på, har själva ett malawi-kar på 600 liter som vi kan sitta och kika på i timtal.
      600 Liters Malawi
      129 Liter Saltvatten

      Kommentar

      • Auratusen
        • March 2010
        • 874

        #4
        hur stora är karen? jag skulle slå ett slag för malawi eller viktoria

        Kommentar

        • Carro<3Slöjstjärtar
          • September 2010
          • 3

          #5
          Jag föreslår också ciklider, fjärilsciklider är väldigt fina att ha, men även tetror Om du vill ha sociala och trevliga fiskar så föreslår jag annars slöjstjärtar, har haft dem en lång tid nu och har aldrig tröttnat, men de är lite känsliga för sjukdomar , så ta det lugnt Ha det bra med det nya!!

          Kommentar

          • DAHLBERG
            • September 2008
            • 1598

            #6
            Hemichromis lifalili http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=155&SOK=1
            DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
            750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
            540 liter kulfisk - T. lineatus
            120 liter salt - Koraller och fisk

            Kommentar

            • dezplay
              • January 2008
              • 161

              #7
              Beror ju som sagt på storleken på akvariet. Jag har en riktig blandning med Paratilapia Polleni, Rödciklid (en framodlad riktig blå variant) och den klassiska guldsömmen. Detta fungerar bra i mitt kar, och är riktiga färgklickar :P
              dra räva i môs, TIAHÔLM!

              Kommentar

              Arbetssätt...