Antal fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Supreme2
    • December 2009
    • 23

    Antal fiskar?

    Hej!

    Har ett 152 liters akvarium som varit igång sedan december.

    Ursprungligen var det 2 slamsugare och 5 demasoni ciklider. Nu har det blivit 2 slamsugare och uppåt 17 demasoni i olika storlekar. De kommer nya ungar på löpande band vilket iförsej är roligt men tanken har börjat komma på hur många fiskar mitt akvarium egentligen klarar. Tycker det börjar se överbefolkat ut, och då kommer följdfrågan. Vad gör man med de fiskar som det blir för mycket av? Finns det någon marknad för att sälja yngel? eller skall man prata med akvaristen och se om han är intresserad av att byta mot lite mat? Vad gör ni?

    Tacksam för svar

    /Niklas G
  • stefan s
    • April 2008
    • 104

    #2
    Jag brukar försöka byta mot mat, någon växt, vattenberedningsmedel eller easy carbo.
    Det beror på vad jag behöver, men jag säger aldrig jag vill ha det och det för dom här fiskarna, utan jag säger vad jag behöver sedan får affären avgöra vad det är värt, men vi har alltid varit överens och jag är inte ute efter att tjäna pengar.
    Är det någon affär du har lite bättre kontakt med så välj den, och fråga dom först om dom är intresserade så brukar det gå bra.
    70L Fisksoppa 110L Sällskapsakvarie. 25L sniglar
    Min zoon

    Kommentar

    Arbetssätt...