Filter till Auqabox 17 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Svenberg
    • June 2010
    • 6

    Filter till Auqabox 17 liter

    Hej!
    Har precis köpt akvarium som rubriken säger. Men nu hade jag så bråttom när jag skulle sätta igång det att jag plockade isär filtret för att skölja ur det , men la inte på minnet i vilken ordning det skall sättas ihop . Det är ju tre delar i filtreringen som kan sättas i olika ordning upptäckte jag. Det går alltså att sättta ihop på olika sätt. Någon vänlig själ som vill och kan hjälpa och berätta vilket som är rätt ordning? den ena är ett blått svampliknande filter, det andra är några vita bollar och det tredje är något vitt filter...vilket skall vara längst ned tex?

    Model No.: AA2005H-12VProduct Name: 12V Filter Pump (AA2005H)Description: Replacement for AquaBox, model no.: AA2727 and Tropical Tanks, model no.: AA4706, AA5116

    Filter Cartridge includes:
    - Sponge
    - Activated Carbon Flow Rate: 450L/HrInput:12Vac (Excludes transformer)Watt: less than 5W
    Senast redigerad av Svenberg; 08 June 2010, 09:19.
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    nu vet jag inte exakt men jag hade nog kört den blpåa filtermattan längst ner. sen bolalr o sist filtervadden.

    Kommentar

    • undervatten
      • April 2010
      • 137

      #3
      jag har ett sånt akvarium med ett sånt filter men jag minns inte hur jag gjorde minnet är bra men kort
      10 st med alla olika sorters fiskar.
      Jag kör med såna där pansarlimosiner!
      Tumregel: Man har aldrig för många akvarier

      Kommentar

      • Svenberg
        • June 2010
        • 6

        #4
        Oki.....du som har ett sånt får gärna titta på ditt hur det är ihopsatt , busenkelt att ta isär, om det inte sitter dumt till i ditt akvarium förstås

        En annan fråga när vi endå är igång.....runt rötterna på växterna jag köpt så sitter det nåt luddigt grejs.....skall det va kvar när de planteras? funderar om det inte ramlar loss och gör vattnet grummligt.

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          det är stenull. ta bort det.

          Kommentar

          • Svenberg
            • June 2010
            • 6

            #6
            Tack för svaret hannsc.

            Kommentar

            • undervatten
              • April 2010
              • 137

              #7
              Ursprungligen postat av Svenberg
              Oki.....du som har ett sånt får gärna titta på ditt hur det är ihopsatt , busenkelt att ta isär, om det inte sitter dumt till i ditt akvarium förstås

              En annan fråga när vi endå är igång.....runt rötterna på växterna jag köpt så sitter det nåt luddigt grejs.....skall det va kvar när de planteras? funderar om det inte ramlar loss och gör vattnet grummligt.
              Det sitter i mitt räkkar som är överväxt, ser ut som en skog. Men iofs har jag ett till sånt finter som jag inte använder, kan kolla på det ikväll! Har det hos en kompis.
              10 st med alla olika sorters fiskar.
              Jag kör med såna där pansarlimosiner!
              Tumregel: Man har aldrig för många akvarier

              Kommentar

              • Svenberg
                • June 2010
                • 6

                #8
                Jag löste det genom att sticka o köpa ett till sånt akvarie. Jag menar att 150 Kr för alltihop....akvarium, lampa, sand, filter och doppvärmare är löjligt billigt .

                Nu kan jag ha det som reservdelsakvarie om jag vill, eller starta upp ännu ett om detta första går bra.

                Var förresten på en outlet jag fyndade. Nu tog jag den sista, men i djuraffären 50 meter bort tar de 695 kr.

                Tack undervatten för att du tänkt kolla åt mig, men nu behövs det inte längre :-), det var prcis som hannesc sa.

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  #9
                  gott. var mest en kvalificerad gissning liksom :P

                  aah! kunde inte köpt nåttt till mig?

                  Kommentar

                  • johnny9900
                    • April 2008
                    • 69

                    #10
                    Jag bytte ut det filtret jag hadde i mina aqua boxar med et billi filter dock bara på 17 liters modellerna på 5.5 liters modellerna kørde filtret lagom nær det var nerdrosslat,tyckte det var før kraftigt æven om jag skruvade ner næstan til det minsta på dom stora aqua box modellerna.

                    I dom tre kammrarna som sitter på filtret ær det bio kulorna længst up,i mitten ær det nån typ av filter vat,længst ner ær det den blåa filter mattan,så ær det på alla 4 stk jag hadde och dom har bara legat dær sedan jag køpte dom då jag som sagt tyckte filtret kørde før kraftigt
                    mvh johnny
                    www.poecilia.org
                    http://www.danishshowguppy.dk/
                    http://www.dglz.de/

                    Kommentar

                    Arbetssätt...