Hur mycket fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ralleballe
    • May 2010
    • 80

    Hur mycket fisk?

    Hej!

    Jag har nyss köpt ett 120L Juwel begagnat och det följde med en massa fisk. Antagligen är det för mycket nu men när jag kurerat dem från vita pricksjukan så ska jag byta ut de flesta.

    Det fiskar jag vill/planerar att ha är följande:
    6 pansarmalar (3 albino, 3 vanliga)
    6 otocinclus
    3-5 ancistrus
    5-10 guppy som primära fisk, meningen är att de ska föröka sig.

    Fylla ut med tetror (neontetra, koppartetra, vinkeltetra).

    Min fråga är hur många tetror kan jag ha? Kanske inga alls men förhoppningsvis några.

    Tack på förhand!
  • Pickles
    • October 2009
    • 1155

    #2
    Jag tycker att det låter som om du kommer att få ett överskott på bottennivån. Visserligen är både ottosarna och corysarna glada simmare som dyker upp lite varstans, men de kommer fortfarande att konkurrera om utrymmet med såväl varandra som ancistrusarna. Som, om jag inte misstar mig, är för många för karet bara dem.
    Varför inte välja En typ av städfirre? Eventuellt ett par (två st) ancistrus tillsammans med något av de andra stimmen?

    Tetror? Borde få plats ett gäng - de hjälper dig att hålla guppyantalet i schack också. ^^
    Fem guppysar låter för övrigt vettigt att börja med. De blir, som bekant, fort fler.
    "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
    ~25l vatten

    Kommentar

    • Ralleballe
      • May 2010
      • 80

      #3
      Jo jag såg också att det blev en del när jag radade upp dem. Grejen är den att det följde med 3 albino pansarmalar och de är ju livliga och trevliga och för att de inte skulle bli så ensamma tänkte jag skaffa tre till. Sen har jag läst lite om otocinclus och önskar verkligen att jag kunde hålla några sådana.

      Så frågan är om jag kanske ska välja en av de båda sorterna. Fast nu är ancistrusarna inte fullvuxna och troligtvis letar jag upp ett större hem till dem när de blir för stora.

      Jag kommer att ha mycket växter, två rötter, en lergrotta och en sandlåda i karet.

      Kommentar

      Arbetssätt...