Neontetror?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • regicide
    • May 2010
    • 113

    Neontetror?

    Har nu haft akvariet i två och en halvvecka, var och kontrollerade för nitrit men det gav inget utslag. De i djuraffären trodde de skulle slå till snart ändå, borde inte värsta risken lagt sig? Har matat nu fem dagar i rad, mycket lite, men ändå matat. Har gett tillbaka klogrodan då jag läst mig till att röda mygglarver kan ge allergi (borde inte djuraffären upplysa om detta när de ser att jag bär med mig en bebis på axeln, inte deras ansvar men ändock en reflektion?) och detta tydligen var det enda grodan åt enl. djuraffären. Egentligen spelar det ju ingen roll då grodan kunde bli ganska stor och jag endast har 54l! Så nu till min fråga, jag har bytt till mig 10 neontetror istället och det enda de gör är att åka runt med strömmen i akvariet. De tar sats och simmar allt de kan mot utblåset i pumpen och glider sedan med och sen om och om igen. Finns stora ytor i akvariet där det inte är strömt så de är inte så att de inte kan undkomma, gör de detta för att de helt enkelt tycker det är "roligt" elelr är det syrebrist? någon som vet?
  • Rockdoll
    • October 2009
    • 351

    #2
    Ursprungligen postat av regicide
    Har nu haft akvariet i två och en halvvecka, var och kontrollerade för nitrit men det gav inget utslag. De i djuraffären trodde de skulle slå till snart ändå, borde inte värsta risken lagt sig? Har matat nu fem dagar i rad, mycket lite, men ändå matat. Har gett tillbaka klogrodan då jag läst mig till att röda mygglarver kan ge allergi (borde inte djuraffären upplysa om detta när de ser att jag bär med mig en bebis på axeln, inte deras ansvar men ändock en reflektion?) och detta tydligen var det enda grodan åt enl. djuraffären. Egentligen spelar det ju ingen roll då grodan kunde bli ganska stor och jag endast har 54l! Så nu till min fråga, jag har bytt till mig 10 neontetror istället och det enda de gör är att åka runt med strömmen i akvariet. De tar sats och simmar allt de kan mot utblåset i pumpen och glider sedan med och sen om och om igen. Finns stora ytor i akvariet där det inte är strömt så de är inte så att de inte kan undkomma, gör de detta för att de helt enkelt tycker det är "roligt" elelr är det syrebrist? någon som vet?
    Jag undrar med varför de gör så! Nästan alla mina fiskar håller på så, eller gjorde i början i alla fall. Ser lustigt ut och de borde ju bli väldigt trötta tycker jag. Kanske tror de att det finns nåt bortom "strömmen" om de simmar tillräckligt mycket?

    Tror dock inte att du behöver oroa dig om de inte verkar må dåligt av det. Ingen av mina fiskar har tagit nån skada iaf

    Kommentar

    • Hörnsten
      • January 2010
      • 123

      #3
      Ursprungligen postat av regicide
      Har nu haft akvariet i två och en halvvecka, var och kontrollerade för nitrit men det gav inget utslag. De i djuraffären trodde de skulle slå till snart ändå, borde inte värsta risken lagt sig?
      Jag håller med djuraffären där.

      Kommentar

      • Virros
        • January 2010
        • 488

        #4
        Mina neoner gjorde också så första dagen. Ingen du behöver oroa dig för

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ursprungligen postat av regicide
          Har nu haft akvariet i två och en halvvecka, var och kontrollerade för nitrit men det gav inget utslag. De i djuraffären trodde de skulle slå till snart ändå, borde inte värsta risken lagt sig? Har matat nu fem dagar i rad, mycket lite, men ändå matat. Har gett tillbaka klogrodan då jag läst mig till att röda mygglarver kan ge allergi (borde inte djuraffären upplysa om detta när de ser att jag bär med mig en bebis på axeln, inte deras ansvar men ändock en reflektion?) och detta tydligen var det enda grodan åt enl. djuraffären. Egentligen spelar det ju ingen roll då grodan kunde bli ganska stor och jag endast har 54l! Så nu till min fråga, jag har bytt till mig 10 neontetror istället och det enda de gör är att åka runt med strömmen i akvariet. De tar sats och simmar allt de kan mot utblåset i pumpen och glider sedan med och sen om och om igen. Finns stora ytor i akvariet där det inte är strömt så de är inte så att de inte kan undkomma, gör de detta för att de helt enkelt tycker det är "roligt" elelr är det syrebrist? någon som vet?

          Ingen fara med dina neoner. Fiskar får för sig ibland att bara ta sats och simma mot utblåset och sen bara åka med . De leker lite .
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • regicide
            • May 2010
            • 113

            #6
            Ursprungligen postat av Hörnsten
            Jag håller med djuraffären där.
            okej.. innebär det att varenda kotte i akvariet kommer dö? hur kan man så fallf örhindra? märker man att de är på g eller säger det bara pang?

            Kommentar

            • regicide
              • May 2010
              • 113

              #7
              men vilken tur, verkar som om de inte är bara de här som blivit knäppa då, utan även andra då kan jag luta mig tillbaks och njuta av deras upptåg ;D

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #8
                Ursprungligen postat av regicide
                men vilken tur, verkar som om de inte är bara de här som blivit knäppa då, utan även andra då kan jag luta mig tillbaks och njuta av deras upptåg ;D
                Det kan du göra .
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • macke_fisk
                  • December 2005
                  • 4442

                  #9
                  Ursprungligen postat av regicide
                  okej.. innebär det att varenda kotte i akvariet kommer dö? hur kan man så fallf örhindra? märker man att de är på g eller säger det bara pang?
                  Fortsätt mata försiktigt som du gör och vänta typ lite mer än en vecka och ta med lite vatten till djuraffären och se om du har nitrit eller hur du nu testade förra gången. Det ska nog snart komma igång ka de se .

                  Det tar ungefär en månad för akvariet att komma igång med bakteriekulturen.
                  MVH macke_fisk

                  Kommentar

                  • regicide
                    • May 2010
                    • 113

                    #10
                    Ursprungligen postat av macke_fisk
                    Fortsätt mata försiktigt som du gör och vänta typ lite mer än en vecka och ta med lite vatten till djuraffären och se om du har nitrit eller hur du nu testade förra gången. Det ska nog snart komma igång ka de se .

                    Det tar ungefär en månad för akvariet att komma igång med bakteriekulturen.

                    okej.. en dum fråga till bara, när ska man börja göra rent i akvariet? har bara tagit förgivet att man ska låta de vara nu i början men de kanske är fel??

                    Kommentar

                    Arbetssätt...