Passar dessa fiskar ihop?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • YellowFish
    • April 2010
    • 213

    Passar dessa fiskar ihop?

    Hej

    Passar nedanstående fiskar ihop i ett akvarium? Nu skriver jag ingen volym för jag vill bara höra ifall detta är en bra kombination som 'grupp', och inte som akvariestorleken är. Jag har inget akvarium till dessa än men vill bara kolla med er, säg gärna ifall det är några stimfiskar man ska ha mer av, eller om några kommer att bitas, ifall vissa får yngel lätt etc.!

    - 4 st neontetror
    - 4 st glödbandstetror
    - 4 st guppys
    - 1 st ancistrus
    - 1 st kampfisk

    Passar de? Byt gärna ut någon mot en annan isf!
    YellowFish

  • Joppan4ever
    • December 2008
    • 277

    #2
    Nästan säker på att alla funkar att ha tillsamans.. Möjligt vis kampfisk men har inga kunskaper där.. Glödbands + neontetror är stim fiskar.. Du kanske borde satsa på en av dom och ha flera.. Ancistrus inga promblem, kamp fisk kan vara själv och guppy funkar också .. Men du kanske borde köra 3honar och 2 hannar där eller nått rätta mig om jag har fel ni andra
    // Joppan

    Akvarium: 220L dvärgciklider
    40-50L Tomt

    Kommentar

    • YellowFish
      • April 2010
      • 213

      #3
      Tänkte också på det här med att kanske inte köpa Guppys alls, jag vill helst inte ha yngel och de får ju det väldigt lätt. Förslag på något annat?
      YellowFish

      Kommentar

      • Auratusen
        • March 2010
        • 874

        #4
        sägs att slöjstjärts guppy och kampfisk inte går ihop.

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          o 4 neoner är alldeles för lite. de är en stimfisk så minst 10 ska du köpa,.

          samma med glödbanden

          Kommentar

          • Scandi
            • February 2008
            • 131

            #6
            Om du inte vill ha guppyyngel kan du ju bara ha guppyhanar? De jagar varandra lite då och då, precis som de gör med honorna annars, men har aldrig sett tecken på att de naffsas.

            Möjligt att kampfisken kommer trigga på guppysarna men det borde gå bra med glödbanden och neontetrorna, dock ska du ha minst 10 av varje sort som hannesc säger.

            Kanske skippa guppysen helt iallafall och fyll på med mer glöd och neon istället?

            Kommentar

            • sofiemedg
              • March 2010
              • 98

              #7
              jag kör på bara guppyhanar tillsammans och det funkar superbra. stilar lite för varandra och jagas lite med inga sura miner. det blir dessutom häftigt att se när dom skakar, snurrar och trixar med fenor och kropp mot varandra.
              89

              Kommentar

              • chainy
                • February 2007
                • 405

                #8
                Varför 4 neontetror, 4 glödbandstetror och 4 st guppys när man istället kan ha en flock av något på 12
                Bilder på mina fiskar finns på;
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13123

                  #9
                  Ursprungligen postat av Auratusen
                  sägs att slöjstjärts guppy och kampfisk inte går ihop.
                  man kan säga att man ska unvika alla arter som har välutvecklade fenor, det triggar kampfisken!
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  • undervatten
                    • April 2010
                    • 137

                    #10
                    Jag skulle ha skippat guppysarna och sen bara tagit ett stim tetror, neonerna eller glödbanden och utökat till 15-20 st. Ser mindre "plottrigt" ut i karet skulle jag tro. Men det är ju vad JAG skulle ha gjort
                    10 st med alla olika sorters fiskar.
                    Jag kör med såna där pansarlimosiner!
                    Tumregel: Man har aldrig för många akvarier

                    Kommentar

                    Arbetssätt...