Vill ha bänktips till 375 liters(och en liten presentation)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dannedynamit
    • April 2010
    • 66

    Vill ha bänktips till 375 liters(och en liten presentation)

    Hejsan Daniel heter jag 29 år , är ny här på forumet.Har hållt på en del med mindre akvarium när jag var yngre.Sen har de vart ett långt uppehåll, men nu är jag så akvariesugen så de spritter i kroppen
    Ska åka o hämta ett 375 liters 150*50*50 imorgon.
    Är det nån som har nåt tips på nån bra bänk som passar bra till det?

    Hoppas jag postade i rätt forum nu
    Senast redigerad av dannedynamit; 23 April 2010, 22:30. Anledning: Rubrik ändring
  • Christoffer_G
    • September 2009
    • 371

    #2
    Kan ju alltid bygga en egen bänk=)

    Kommentar

    • dannedynamit
      • April 2010
      • 66

      #3
      Jo de e ju sant , har gått i dom tankarna med.Att bygga en kraftig ram me dolda skåp i, och klä in i nån snygg träpanel

      Kommentar

      • Christoffer_G
        • September 2009
        • 371

        #4
        har man bara snickargener i sig så går allt:P..ja gjorde en skitenkel bänk til mitt lilla 80 liters:P..2 skivor och 4 lättbetonblock:P..superenkelt och hållbart:P..men kanske inte så snyggt:P

        Kommentar

        • Strikah
          • November 2009
          • 158

          #5
          Du har PM danne.
          45l Tomt - 54l JD uppväxt - 175l Guppy - 310l SA & 375l CA

          Kommentar

          • häpp
            • February 2010
            • 88

            #6
            Hej!

            Jag ställde en liknande fråga här för ett par månader sedan och fick en del bra tips. Nu var det akvarium jag frågade om betydligt mindre än ditt och det slutade med att jag ändå köpte ett nytt dubbelt så stort som det ursprungliga och färdig akvariemöbel, för jag insåg att det skulle dröja allt för länge om jag skulle bli tvungen att bygga själv. Hur som helst, här är en länk till tråden: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=138452

            Hittade dessutom en hel del byggbeskrivningar när jag googlade och sökte bland gamla inlägg här på Zoopet. Tyvärr har jag inte sparat länkar, med det finns ganska mycket om man letar en stund. Du hittar dem säkert.

            Lycka till med bygget!

            Kommentar

            • mika71
              • August 2008
              • 43

              #7
              Eller så kan man helt enkelt köpa en begad aluställning
              Inte lika orginelt men funktionelt

              Kommentar

              • dannedynamit
                • April 2010
                • 66

                #8
                Ursprungligen postat av häpp
                Hej!

                Jag ställde en liknande fråga här för ett par månader sedan och fick en del bra tips. Nu var det akvarium jag frågade om betydligt mindre än ditt och det slutade med att jag ändå köpte ett nytt dubbelt så stort som det ursprungliga och färdig akvariemöbel, för jag insåg att det skulle dröja allt för länge om jag skulle bli tvungen att bygga själv. Hur som helst, här är en länk till tråden: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=138452

                Hittade dessutom en hel del byggbeskrivningar när jag googlade och sökte bland gamla inlägg här på Zoopet. Tyvärr har jag inte sparat länkar, med det finns ganska mycket om man letar en stund. Du hittar dem säkert.

                Lycka till med bygget!
                Tack ska kolla in tipsen

                Kommentar

                • dannedynamit
                  • April 2010
                  • 66

                  #9
                  Ursprungligen postat av mika71
                  Eller så kan man helt enkelt köpa en begad aluställning
                  Inte lika orginelt men funktionelt
                  Ja de funkar ju de me, jag kör med bänken jag fick med tillsvidare

                  Kommentar

                  Arbetssätt...