fisksoppa!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cakejo
    • February 2007
    • 29

    fisksoppa!

    Hejsan!!
    Är bara tvungen att skriva av mig lite. Från början hade jag 1 kar med lite av de vanligaste fiskarna,fick ett kar till o flyttade över de flesta fiskarna till det o köpte malawiciklider (johanni o golden) till det första . Där började problemen har haft problem med alger hela tiden i malawikaret.En vecka efter rengöring var det helt fullt man såg inte ens fiskarna.har läst här o på andra ställen o gjort än det ena o än det andra men nu tröttnade jag så nu bor helt enkelt alla fiskarna hos malawisarna.Gav bort det andra karet nu får det räcka med ett. Har ingen fråga egentligen ville nog mest skriva av mig... Hoppas alla mina fiskar kan hålla ordning på algerna nu bara !!!!!!
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Sätt i några ancistrusmalar hos malawisarna?
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #3
      Ett malawikar kan man dra ner belysningen rejält på just för att slippa alger och sen inte mata för friskt så uppstår inte problem! Du gjorde väldigt dumt att göra dig av med ena karet eftersom malawiciklider absolut inte är en sällskaps fisk och ska inte hållas tillsammans med de vanliga sällskapsfiskarna!
      Senast redigerad av åheim; 16 April 2010, 22:01.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Föllförfisk
        • April 2010
        • 620

        #4
        Alger borde inte vara ett oöverkomligt problem tycker man. Hur länge kämpade du mot algerna? Trist att du kände att du var tvungen att ge upp!!

        Kommentar

        Arbetssätt...