min första egna bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snippidippi
    • October 2009
    • 81

    min första egna bakgrund

    Såja nu är det efter 2veckor pill klart med min bakgrund, ligger nu i vatten så epoxyn och annat tänkbart gift kan laka ut sig. låter nog det ligga i vatten 1vecka och sen ta ut det utomhus och skölja bakgrunden nån halvtimme timme.

    oxröd och english färgpigment, inte så rött som det ser ut på bild utan mer brunt.

    akvariet är ett 110x50x46 kar som jag fick av en arbetskollega (253L?) för 200:-



    Senast redigerad av snippidippi; 15 April 2010, 19:02.
  • Danne_85
    • September 2009
    • 667

    #2
    Vilken nedrans stor bild du bjucka på
    Mvh: Danne

    Foton:
    http://www.blackroomphotos.com

    Kommentar

    • snippidippi
      • October 2009
      • 81

      #3
      har du bättre förslag på uppladdning? geting är enkelt men blir alltid gigantiska bilder och sånt

      Kommentar

      • Danne_85
        • September 2009
        • 667

        #4
        Ursprungligen postat av snippidippi
        har du bättre förslag på uppladdning? geting är enkelt men blir alltid gigantiska bilder och sånt
        Nä bilder var alltså typ 5cm bara var svårt att se någe.....Men testa Tex Picasa.com flickr.com dessa sidor är bra och du kan göra stora album o grejer där också om du skulle vilja det....
        Mvh: Danne

        Foton:
        http://www.blackroomphotos.com

        Kommentar

        • snippidippi
          • October 2009
          • 81

          #5
          tror dem blev större nu iaf

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            #6
            Det blir nog riktigt bra när den fått gå i karet och blivit lite nerkleggad av det ena och det andra!
            Vad har du tänkt att köra i karet? Jag tror det skulle bli riktigt snyggt att göra karet till en sådan där "röd sjö".
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • snippidippi
              • October 2009
              • 81

              #7
              lite fäst vid mina snart 1år gamla firrar men annors va det väl tänkt asiatiskt men vill inte ge bort fiskarna. Inte alla som har fiskar som trängs vid framrutan så fort man går förbi

              så det blir väl det jag har nu.

              scalare, svärdbärare, piskstjärtsmal och falska nätverk med zebror och lite dvärg guramis. bara fylla kvoten sen! blir sand och rötter med lite lavastenar och nya växter.

              Kommentar

              • Zenthar
                • February 2010
                • 129

                #8
                Ursprungligen postat av snippidippi
                Såja nu är det efter 2veckor pill klart med min bakgrund, ligger nu i vatten så epoxyn och annat tänkbart gift kan laka ut sig. låter nog det ligga i vatten 1vecka och sen ta ut det utomhus och skölja bakgrunden nån halvtimme timme.

                oxröd och english färgpigment, inte så rött som det ser ut på bild utan mer brunt.

                akvariet är ett 110x50x46 kar som jag fick av en arbetskollega (253L?) för 200:-



                Ser bra ut! Vad blev det för lack till slut? Gifter???
                60 Liter SA Sällskap
                325 Liter Malawi

                Kommentar

                • snippidippi
                  • October 2009
                  • 81

                  #9
                  frågade på norsk akvarie sida och fann ut 4st båtlacker som gick att använda, fick aldrig svar på mail ifrån epohex eller va det heter om bankuppgifter för att skicka pengar till kontot ifrån norge till sverige så fick bli lokalt köp.
                  West system epoxy har många norrmän använt och funkat bra så det fick bli det. 325:- NOK för ½ liter. Har smakat och luktat på vattnet idag som är i karet och det luktar lite svagt men smakar inte nåt mer än vatten så det ska väl va bra antar jag?!

                  Kommentar

                  • Danne_85
                    • September 2009
                    • 667

                    #10
                    Lånar tråden lite då jag är i stöten här med att tillverka diversre bakrundsmoduler.....Och har funderat på det här med lack ett tag många använder ju sig utav epotex tillexempel men jag tycker alla hemmabyggda bakrunder/moduler ofta ser så glansiga ut....finns det nån lack som är mer matt så man slipper det där glanset som blir.....
                    Mvh: Danne

                    Foton:
                    http://www.blackroomphotos.com

                    Kommentar

                    • Moosman
                      • February 2010
                      • 10

                      #11
                      Ursprungligen postat av Danne_85
                      Lånar tråden lite då jag är i stöten här med att tillverka diversre bakrundsmoduler.....Och har funderat på det här med lack ett tag många använder ju sig utav epotex tillexempel men jag tycker alla hemmabyggda bakrunder/moduler ofta ser så glansiga ut....finns det nån lack som är mer matt så man slipper det där glanset som blir.....

                      Nu är jag inte nån expert men när ja andvände epotex så fick ja samma intryck som du att de vart fruktansvärt glansigt...Men så fort ja fick i mitt vatten så ändrar det sig lite och glansigheten försvann
                      Men du kanske tycker de ändå men jag vart iaf nöjd.

                      Kommentar

                      • Danne_85
                        • September 2009
                        • 667

                        #12
                        Ursprungligen postat av Moosman
                        Nu är jag inte nån expert men när ja andvände epotex så fick ja samma intryck som du att de vart fruktansvärt glansigt...Men så fort ja fick i mitt vatten så ändrar det sig lite och glansigheten försvann
                        Men du kanske tycker de ändå men jag vart iaf nöjd.
                        Bild???
                        Mvh: Danne

                        Foton:
                        http://www.blackroomphotos.com

                        Kommentar

                        • Zenthar
                          • February 2010
                          • 129

                          #13
                          Ursprungligen postat av snippidippi
                          frågade på norsk akvarie sida och fann ut 4st båtlacker som gick att använda, fick aldrig svar på mail ifrån epohex eller va det heter om bankuppgifter för att skicka pengar till kontot ifrån norge till sverige så fick bli lokalt köp.
                          West system epoxy har många norrmän använt och funkat bra så det fick bli det. 325:- NOK för ½ liter. Har smakat och luktat på vattnet idag som är i karet och det luktar lite svagt men smakar inte nåt mer än vatten så det ska väl va bra antar jag?!
                          Bra att det löste sig mer lokalt då
                          60 Liter SA Sällskap
                          325 Liter Malawi

                          Kommentar

                          • Zenthar
                            • February 2010
                            • 129

                            #14
                            Ursprungligen postat av Danne_85
                            Lånar tråden lite då jag är i stöten här med att tillverka diversre bakrundsmoduler.....Och har funderat på det här med lack ett tag många använder ju sig utav epotex tillexempel men jag tycker alla hemmabyggda bakrunder/moduler ofta ser så glansiga ut....finns det nån lack som är mer matt så man slipper det där glanset som blir.....
                            Min erfarenhet av alla de flesta epoxi lacker vare sig de är till akvarium eller annat är att de har alla en viss Glans även om de är genomskinliga. Drickglas är ju också glansiga, det handlar mest om ljussättning. Dåliga epoxy lacker blir gulaktiga och man ser då inte igenom dom lika bra. Men den glansiga ytan består.
                            60 Liter SA Sällskap
                            325 Liter Malawi

                            Kommentar

                            • Zenthar
                              • February 2010
                              • 129

                              #15
                              Vattnet bryter ljuset så det ser inte lika glansigt ut tack vare det.
                              Jag märker inte av glanset på min bakgrund förutom om man lyser rakt på bakgrunden med en ficklampa...
                              60 Liter SA Sällskap
                              325 Liter Malawi

                              Kommentar

                              Arbetssätt...