akvariet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • siversson
    • April 2010
    • 11

    akvariet

    Nu har man startat upp sitt akvarie för familjen, http://www.youtube.com/watch?v=KCQ0Y4CDK2s
    säg vad du tycker. kanske du kan ge mig lite tips på odling av guldgurami.
  • doppingen
    • April 2008
    • 1079

    #2
    Välkommen till zoopet, vad är det för fisk som är orange på bakkroppen, så skarpt markerat mellan bak å framdel?
    MammaMia

    Kommentar

    • siversson
      • April 2010
      • 11

      #3
      Han är en boesemani, jag tackar. äntligen personer med samma intresse som mig,

      Kommentar

      • doppingen
        • April 2008
        • 1079

        #4
        ja här finner man mycket å får hjälp,tips å råd. Just guramiodling kan jag inte hjälpa dig med men finns nog många andra så svaren kommer nog såsmåningom. Hur stort är karet?
        MammaMia

        Kommentar

        • siversson
          • April 2010
          • 11

          #5
          200l liters med lite gott o blandat i . 3 silver hajar 3 skalarer 2 botier tror jag dom heter, 10 små rakare, en mal vet inte vad den heter, 2 guldgurami. o lite till

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13123

            #6
            Blir nog ganska omöjligt att odla gurami i ett sällskapskar och de blir ofta mer än medelmåttigt aggressiva..
            OM det där gråa röret till höger är ett insugsrör så är risken stor att en fisk sugs fast och skadas eller dör eftersom det inte sitter ett insugsgaller på den!
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • siversson
              • April 2010
              • 11

              #7
              Odling av gurami ska ske i ett odlingskar. Det gråa röret du ser är inte ett insugningsrör utan en doppvärmare

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13123

                #8
                Ursprungligen postat av siversson
                det gråa röret du ser är inte ett insugningsrör utan en doppvärmare
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                Arbetssätt...