Nystart Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Auratusen
    • March 2010
    • 874

    #16
    Ursprungligen postat av KoffeHalmstad
    Jo det är sant, dom gräver dock ganska mycket med det här gruset med . De har verkligen vuxit i mina ögon måste jag säga! förhoppningsvis så kommer de att få flytta till ett nytt kar med sand i den närmaste framtiden . Verkar som att efter man skaffat ett akvarium så vill man bara ha fler och större! Vi får se vad denna fattiga student har råd med Om någon vill bli av med ett kar eller säljer billigt och bra i eller runt Halland så får ni gärna höra av er

    (offtopic) Var på en lokal Zoo-handel i veckan och frågade hur mycket Tanganyika fisk dom hade. Fick svaret: ''Vi har bara lelupi och det är inte så många som har Tanganyika i sverige.'' Var på han senare tyckte att jag skulle kolla på hans Malawi ciklider istället. Jag tror inte att det är så bra att blanda?? Eller har killen rätt om att det är helt ok...
    jo, det går bra att blanda. men malawi är det fart på hela tiden och simmar runt och tanganyika står för det mesta vid sin klippskreva. och om man blandar för mycket kan det bli mycket stökigt i karet och inte så roligt att titta på.

    Kommentar

    • KoffeHalmstad
      • March 2010
      • 12

      #17
      Okej, men ett T-kar får det nog fortsätta vara iaf. Men är det verkligen en sådan brist på fisk? På Åleds hade dom en hel vägg :S

      Kommentar

      • Auratusen
        • March 2010
        • 874

        #18
        Ursprungligen postat av KoffeHalmstad
        Okej, men ett T-kar får det nog fortsätta vara iaf. Men är det verkligen en sådan brist på fisk? På Åleds hade dom en hel vägg :S
        nä, tanganyika finns det faktiskt rätt gott om. bara att det är inte lika populärt som malawi. och det är många affärer som inte kan eller vill ta in tanganyika.

        varför dom inte vill ta in tanganyika kan bero på att de är inte lika populära som malawi, så då säljer de inte lika bra och känar inget på det

        Kommentar

        • KoffeHalmstad
          • March 2010
          • 12

          #19
          Ursprungligen postat av Auratusen
          nä, tanganyika finns det faktiskt rätt gott om. bara att det är inte lika populärt som malawi. och det är många affärer som inte kan eller vill ta in tanganyika.

          varför dom inte vill ta in tanganyika kan bero på att de är inte lika populära som malawi, så då säljer de inte lika bra och känar inget på det

          Mjo, förmodligen var det väll så att han ville att jag skulle köpa bara. Men där köper jag nog aldrig någon fisk.. vart döda och sjuka fiskar i några kar.. :S

          Är lite tankspridd över en sak btw. Multis hona håller sig inte till någon snäcka utan simmar till en av snäckorna och kollar lite bara.. resten av tiden letar hon lite mat men mest håller hon sig i en egengrävd grotta under en av mina skifferstenar. Är det här något normalt eller? :S

          Kommentar

          Arbetssätt...