Min första kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Chucky
    • March 2010
    • 3

    Min första kampfisk

    Köpte min första kampfisk i lördags (två dar sen). Och den beter sig ganska underlig ,inte för jag vet hur dom uppför sig jag kanske har fel. Men den simmar hela tiden längst upp vid ytan och rör sig nästan aldrig . E det nått fel på den?
  • sagodjuret
    • January 2010
    • 133

    #2
    storlek på akvariet? har du filter och sånt? testat vattenvärden?

    Kommentar

    • Chucky
      • March 2010
      • 3

      #3
      Akvariet e 112 liter och har filter. Har haft det en ganska lång tid och har aldrig testat vattenvärden.Nått man borde göra?

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        a det är nått man borde göra.

        Kommentar

        • andersfiskar
          • March 2007
          • 384

          #5
          Byter du vatten med gämna mellanrum och är försiktig och bara rengör filtret med akvarievatten?
          Finns det andra fiskar i karet som mår bra?
          Hur introducerades kampfisken i karet när du köpte den?
          Äter den?
          //
          Mvh
          Anders

          Kommentar

          • Pickles
            • October 2009
            • 1155

            #6
            Om kampfisken är den enda som uppför sig underligt är det antagligen inte något fel på dina vattenvärden... men bettor är labyrintfiskar och föredrar generellt det översta skiktet av akvariet ändå. Kampfiskhanar "Äter" gärna ytan och tar det lugnt med sina stora fenor.
            Så länge han inte verkar sjuklig och, som Andersfiskar sade äter maten du erbjuder tror jag inte att du behöver oroa dig.
            Lycka till! Det är trevliga firrar! ^^
            "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
            ~25l vatten

            Kommentar

            • Chucky
              • March 2010
              • 3

              #7
              Jo men då borde jag nog inte oroa mig eftersom han äter och de andra fiskarna mår bra.Tack för hjälpen

              Kommentar

              Arbetssätt...