Hejsan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ancistrus_malen
    • March 2010
    • 47

    Hejsan

    Hej jag har haft en väldigt hög nitrit i mitt akvarium ett tag. jag har gjort vatten byten 2 gånger i veckan och strött i lite salt.
    jag har även tilllsatt vattenberednings medel.
    Alla mina invånare (guppy,platy och molly spenops) har trivts men inte min tjuriga otocinclus. Jag har tagit död på tre st redan.
    Dn jag har nu har levt i ca 2 månader själv ( med mina ungfödare också) och det är rekord länge. Han värkar trivas själv,men jag vet att man ska ha fler,borde jag inföskaffa fler ändå???
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Ursprungligen postat av Ancistrus_malen
    Hej jag har haft en väldigt hög nitrit i mitt akvarium ett tag. jag har gjort vatten byten 2 gånger i veckan och strött i lite salt.
    jag har även tilllsatt vattenberednings medel.
    Alla mina invånare (guppy,platy och molly spenops) har trivts men inte min tjuriga otocinclus. Jag har tagit död på tre st redan.
    Dn jag har nu har levt i ca 2 månader själv ( med mina ungfödare också) och det är rekord länge. Han värkar trivas själv,men jag vet att man ska ha fler,borde jag inföskaffa fler ändå???
    Du ska inte skaffa fler fiskar medan du har högt NO2 i vattnet,få bukt med det först sen efter ett taga så kan du skaffa fler fiskar,hur stort kar har du för närvarande?
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Ancistrus_malen
      • March 2010
      • 47

      #3
      45 liter

      Ursprungligen postat av Patrik Steen
      Du ska inte skaffa fler fiskar medan du har högt NO2 i vattnet,få bukt med det först sen efter ett taga så kan du skaffa fler fiskar,hur stort kar har du för närvarande?

      just nu har jag ett på 45 liter men på snart statar jag upp ett på 90 Liter jag längtar

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Ursprungligen postat av Ancistrus_malen
        just nu har jag ett på 45 liter men på snart statar jag upp ett på 90 Liter jag längtar
        Tycker du ska vänta tills du skaffar ditt 90L innan du placerar nya fiskar,sen i början av den uppstarten vänta med fisk få stabila värden,mata sparsamt sen om du har fått en balans skaffa fiskar som går i ett 90L akvarium
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Ancistrus_malen
          • March 2010
          • 47

          #5
          ok det ska jag göra för fiskarna är ändå så tjocka... men ynglena måste ändå få sin vanliga dos med mat i deras yngelbur väl? för jag har fått för mig att yngel är känsliga
          Senast redigerad av Ancistrus_malen; 11 March 2010, 17:39.

          Kommentar

          Arbetssätt...